جزئیات اجرای طرح بیمه انرژی

بینا- مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به امضای بزرگترین قرارداد بیمه پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی با شرکتهای بیمه داخلی از قرار گرفتن تمامی تاسیسات صنعت گاز تحت پوشش بیمه انرژی خبر داد.
به گزارش بینا، جواد از امضای بزرگترین قرارداد بیمه تمامی پالایشگاه های گاز پارس جنوبی با ظرفیت تولید ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون مترمکعب در روز خبر داد و به مهر گفت: با امضای این قرارداد در حال حاضر تمامی تاسیسات صنعت گاز ایران شامل ۱۳ پالایشگاه گاز، شرکتهای گاز استانی، ۶۵ تاسیسات تقویت فشار گاز و خطوط لوله انتقال گاز زیر پوشش بیمه انرژی قرار گرفته اند.
مدیر عامل شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه هم اکنون ایران با ساخت، نصب و راه اندازی حدود ۳۴ هزار کیلومتر خط لوله یکی از بزرگترین شبکه‌های انتقال گاز جهان را در اختیار دارد، تصریح کرد: بر این اساس در شرایط فعلی تمامی خطوط لوله و به ویژه بیش از ۱۰ خط لوله سراسری گاز ایران بیمه شده اند.
معاون وزیر نفت ظرفیت انتقال گاز طبیعی ایران را روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: همچنین تا پیش زمستان امسال ظرفیت فرآورش گاز در پالایشگاه‌ها به حدود ۵۴۰ تا ۵۵۰ میلیون مترمکعب در روز بدون احتساب گاز وارداتی از ترکمنستان افزایش می یابد.
این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز با یادآوری اینکه قطعا با ورود هر یک از پالایشگاه‌های فازهای جدید ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی ظرفیت تولید گاز کشور افزایش می یابد، بیان کرد: با این وجود هم اکنون به‌منظور افزایش ظرفیت تولید و پایداری شبکه انتقال و توزیع تعمیرات گسترده در پالایشگاه‌ها، خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام مسئول از به پایان رسیدن تعمیرات تابستانی پالایشگاه‌های گاز تا مهر ماه سالجاری خبر داد و تاکید کرد: امسال میزان تامین اقلام یدکی و تجهیزات پالایشگاه‌ها از خارج کشور کاهش قابل توجه‌ای یافته به طوری که با مشارکت سازندگان داخلی بخش عمده کالاهای گازی در داخل تولید شده است.
بر اساس برنامه زمان بندی شرکت ملی گاز در حال حاضر تعمیرات پالایشگاه‌های دوم (فازهای ۲ و ۳) سوم (فازهای ۴، ۵)، چهارم ( فازهای ۶، ۷ و ۸) و پنجم (فازهای ۹ و ۱۰) پارس جنوبی در موعد مقرر و مطابق با برنامه مصوب پایان یافته است.
تعمیرات اساسی واحد تصفیه فاز یک پارس جنوبی از اول شهریور آغاز شده و تا ۱۸ شهریور ادامه می یابد، زمان شروع این عملیات برای واحد ۲ تصفیه این فاز را ۱۱شهریور بوده و پیش بینی می شود تعمیرات اساسی این واحد نیز ۲۶ شهریور به پایان خواهد رسید.
تعمیرات اساسی در پالایشگاه فجرجم از پیشرفت نزدیک به ۸۰ درصدی برخوردار است، ضمن آنکه تعمیرات اساسی واحدهای ۱، ۲،۳،۴، ۶ و ۸ این پالایشگاه پایان یافته است و تعمیر اساسی واحد ۷ نیز تا هفته دوم مهر پایان می یابد.تعمیرات اساسی در پالایشگاه هاشمی نژاد(خانگیران) در ۲ مرحله انجام شده است و تا پایان شهریور پایان می یابد.
از سوی دیگر تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های مسجدسلیمان و بیدبلند سوم مهر، تعمیرات اساسی واحد ۴۰۰ بید بلند و ۳۰۰ مسجد سلیمان انجام شده و واحد ۳۰۰ بیدبلند نیز در دست اجراست و تا اواسط مهرماه به پایان خواهد رسید.
تعمیرات ردیف های A و D پالایشگاه سرخون و قشم چهار روز زودتر از برنامه پایان یافته است و تاسیسات گورزین نیز (ردیف A) که از سوم شهریور شروع شد، در مدت پنج روز پایان یافت.
در همین حال تعمیرات اساسی پالایشگاه ایلام نیز طبق برنامه انجام شده و در هفته نخست شهریور در مدار قرار گرفته است، زمان پایان تعمیرات اساسی پالایشگاه پارسیان را مهرماه اعلام کرد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.