جزئیات انفجار تروریستی دمشق/ کشته شدن مقامات ارشد نظامی

به گزارش خبرگزاری مهر، ساعتی پیش رسانه های خارجی خبر فوری را در خروجی خود قرار دادند مبنی بر اینکه ساختمان امنیت ملی سوریه در دمشق هدف انفجار انتحاری قرار گرفت.

این انفجار در حالی رخ داد که فرماندهان و وزیران امنیتی سوریه در حال برگزاری نشست بودند. گفته می شود عامل انتحاری محافظ رسمی و شخصی داود راجحه وزیر دفاع سوریه بوده است.

ماهر الاسد رئیس گارد ریاست جمهوری سوریه در این نشست امنیتی حضور داشته است. شماری از مقامات مهم همچون “داود راجحه” وزیر دفاع و “آصف شوکت” رئیس اطلاعات نظامی سوریه در این انفجار کشته شدند.

خبرهای ضد و نقیضی درباره کشته شدن “محمد الشعار” وزیر کشور سوریه وجود دارد. در حالی که شبکه های تلویزیونی عرب زبان همچون العربیه و الجزیره اعلام کرده اند وزیر کشور سوریه کشته شده است تلویزیون سوریه حال وی را مساعد اعلام کرده است.

“هشام بختیار” رئیس دفتر امنیت ملی سوریه نیز که زخمی شده است هم اکنون تحت عمل جراحی قرار دارد.

نیروهای امنیتی سوریه هم اکنون بیمارستان الشامی در نزدیکی محل انفجار را که اغلب زخمی ها به آنجا منتقل شده اند مورد محاصره قرار داده اند. هویت عامل انتحاری هنوز به طور دقیق اعلام نشده است.

این انفجار در حالی رخ داد که روز گذشته تروریست های موسوم به ارتش آزاد تهدید کرده بودند تمامی مقامات سوریه را ترور خواهند کرد.

در حالی که برخی شبکه های تلویزیونی همچون العربیه ادعا می کردند انفجار در ساختمان امنیت ملی توسط دولت صورت گرفته است اللبوانی یکی از مخالفان سوریه در این رابطه اعلام کرد که عامل انتحاری در سلامت کامل بسر می برد و از اعضای ارتش آزاد محسوب می شود.

 

انفجار امروز دمشق یک روز پس از سخنان ضد سوری ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در امان پایتخت اردن رخ داد. وی روز گذشته صراحتا از مخالفان سوریه و اقدامات تروریستی آنها حمایت کرده بود.

 

وی گفته بود شورای امنیت باید یک قطعنامه قوی و آشکاری را درباره سوریه صادر کند، زیرا طرح کوفی عنان در توقف خشونتها در سوریه شکست خورده است.

 

وزیر خارجه انگلیس در ادامه از همه کشورهای جهان خواسته بود که همانند غرب ازمخالفان سوری حمایت کنند. به عبارتی بهتر اظهارات این مقام غربی آنهم یک روز پیش از نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع سوریه به مثابه چراغ سبزی  برای تروریست های سوریه بود تا شرایط این کشور را بیش از پیش ناامن جلوه دهند و زمینه را برای دخالت هر چه بیشتر غرب در اوضاع سوریه فراهم کنند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.