جزئیات تأمین کلا‌س‌های مورد نیاز پایه ششم ابتدایی + جدول

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به جزئیات تأمین کلاس‌های مورد نیاز پایه ششم پرداخت و گفت: بررسی‌ها نشان داد که برای پایه ششم به ۴۰ هزار کلاس درس نیاز داریم.

مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با فارس به جزئیات تأمین کلاس‌های مورد نیاز برای پایه ششم اشاره کرد و اظهار داشت: به جز شهر تهران، مجموع کلاس‌هایی که برای پایه ششم ابتدایی نیاز داریم، ۴۰ هزار کلاس درس است.

 

نحوه تأمین کلاس تعداد کلاس درصد
جابجایی مدارس راهنمایی ۴۴۴۰ ۱۱
پروژه تحویلی در مهر ۴۴۵۲ ۱۱
تغییر کاربری کلاس‌ها ۷۷۰۰ ۱۹
پروژه‌های تحویلی در نیمه دوم سال قبل ۱۸۵۷۹ ۴۶
طرح توسعه مدارس ابتدایی ۲۹۲۷ ۷
مدارس پیش‌ساخته ۲۳۲۲ ۵،۳

وی ادامه داد: ۴۴۴۰ کلاس از جابجایی مدارس راهنمایی تأمین می‌شود و ۴۴۵۲ کلاس نیز از پروژه‌هایی که مهر ماه تحویل آموزش و پرورش می‌شود، تأمین خواهد شد.

رئیسی اضافه کرد: تعداد کلاس‌هایی که از تغییر کاربری اتاق‌های مدارس تأمین می‌شود، ۷۷۰۰ کلاس است که البته اعلام کردیم که به هیچ وجه هیچ مدیر مدرسه‌ و رئیس منطقه‌ای حق تغییر کاربری نمازخانه را ندارد و باید از سایر اتاق‌های مدرسه استفاده کند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۵۷۹ کلاس در نیمه دوم سال قبل تحویل آموزش و پرورش شده و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، گفت: بر اساس طرح توسعه مدارس ابتدایی و در آنجایی که می‌توان به زیربنای دبستان، فضایی را اضافه کرد نیز ۲۹۲۷ کلاس درس تأمین می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش درباره کلاس‌های پیش‌ساخته نیز اظهار داشت: این کلاس‌ها با ضوابط مهندسی ساخته شده و کاملاً استاندارد هستند که حدود ۲۳۲۲ کلاس درس نیز به صورت پیش‌ساخته خواهد بود.


MIGNA

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.