جزئیات تازه از تخلیه کامل منافقین از اردوگاه اشرف/ تعطیلی تنها مقر منافقین مهمترین مرحله از فروپاشی گروهک رجوی

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

کارشناس مسائل مبارزه با تروریسم گفت: اتفاق شب قبل در تخلیه کامل باقیمانده اعضای گروهک تروریستی منافقین و بسته شدن درب‌های پادگان اشرف اولین و البته مهمترین مرحله از فروپاشی این تشکیلات تروریستی بود که سرانجام به وقوع پیوست.

علی قاسمیان کارشناس مسائل مبارزه با تروریسم مؤسسه راهبردی دیده‌بان در خصوص جزئیات تعطیلی پادگان اشرف و مرحله آخر انتقال منافقین از این پادگان گفت: طبق اطلاعات به دست آمده شب قبل در ساعت ۲۲ به وقت محلی حدود ۴۰ نفر از اعضای باقیمانده سازمان تروریستی منافقین با چند دستگاه خودرو از این پادگان به مقصد کمپ لیبرتی محل استقرار موقت اعضای این گروهک در حاشیه بغداد خارج شده و به این ترتیب پادگان اشرف برای همیشه از دسترس این گروهک تروریستی دور شد.
وی افزود: تعطیلی پادگان اشرف به عنوان تنها مقر منافقین بعد از سقوط صدام در منطقه، مهمترین مرحله از فروپاشی کامل این سازمان تروریستی است.

این کارشناس مسائل مبارزه با تروریسم افزود: سرکردگان منافقین در نشست‌های خود همیشه شعار می‌دادند که کوه اگر بجنبد، اشرف زجا نجنبد! و همه امید خود را به این پادگان بسته بودند، ولی دیدیم که اشرف تعطیل شد ولی هیچ اتفاقی نیفتاد.

قاسمیان افزود: پادگان اشرف به سبب ویژگی‌ها و امکاناتی که داشت امکان کنترل جبری اعضا را به سرکردگان این گروهک می‌داد و به همین سبب رجوی اشرف را ناموس این گروهک نامیده بود که البته برای همیشه از دست رفت.

کارشناس موسسه راهبردی دیده بان در مسائل مبارزه با تروریسم در پاسخ به سوالی درخصوص سبب اهمیت این اتفاق و هم چنین دلایل به تعویق افتادن خروج منافقین از این پادگان گفت: بعد از انتقال اعضای منافقین به کمپ لیبرتی، در حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای سازمان به بهانه فروش لوازم پادگان اشرف در این پادگان باقی مانده بودند.

وی ادامه داد: به دستور رجوی این ۱۰۰ نفر که تقریباً همه آنها از نیروهای رده بالای سازمان بودند ماموریت داشتند که به هر نحو ممکن پادگان اشرف را حفظ کنند و سرکردگان این گروهک نیز موازی با آن همه توان خود را بر بازگرداندن اشخاص از لیبرتی متمرکز کرده بودند.

قاسمیان افزود: بعد از انتقال اعضای منافقین به لیبرتی، هر روز شاهد فرار عده‌ای از نیروهای این گروهک بودیم و مسئله جدایی و درخواست اکثر نیروها برای جدایی، دیگر از کنترل سرکردگان خارج شده بود.

وی ادامه داد: همه امید سرکردگان منافقین بازگشت به پادگان اشرف بود و برای این هدف بر روی همه تحولات منطقه حساب باز کرده بودند.

کارشناس مسائل مبارزه با تروریسم گفت: اعضای منافقین حتی به ثانیه‌ها امید بسته بودند که شاید یک اتفاق در عراق، یا تحولی در منطقه مانند حمله آمریکا به سوریه شرایط را به گونه‌ای گل آلود کند که آنها بتوانند در سایه اتفاقات و ناامنی‌ها از زیر بار دستور دولت عراق برای ترک پادگان اشرف فرار کرده و راهی برای بازگشت به اشرف بیایند.

قاسمیان همچنین گفت: ردپای اعضای منافقین در انفجارات اخیر در عراق نیز از همین مسئله نشات می‌گیرد که آنها به دنبال ایجاد شرایطی ناامن در عراق بودند تا اخراج خود از اشرف و عراق را از لیست اولویت‌ها خارج کنند.
وی در پایان افزود: این اتفاق مبارک را به ملت عراق و خانواده شهدای ترور دو کشور ایران و عراق تبریک می‌گوییم و مطمئناً این اقدام صحیح و قاطع در اخراج تروریست‌ها می‌تواند گامی مثبت در جهت برقراری امنیتی پایدار برای آینده کشور عراق باشد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.