جزئیات جدیدی از نرخ شناور کرایه تاکسی در تهران

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهر تهران، جزئیات شناور شدن نرخ کرایه تاکسی را تشریح کرد.

جزئیات جدیدی از نرخ شناور کرایه تاکسی در تهران

به گزارش ممتاز نیوز، امیر علیپور گفت: شناورسازی نرخ کرایه تاکسی، امکانی است که در مصوبه نرخ کرایه سال ۱۴۰۱، شورای اسلامی شهر تهران درنظر گرفته و ابلاغ شده است و براساس آن، می‌توان تا ۳۰ درصد در ساعات پیک ترافیک، نرخ کرایه تاکسی را افزایش داد.

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: در واقع فلسفه این افزایش نرخ کرایه این است که رانندگان تاکسی غیر شیفت را ترغیب کنیم تا در ساعات پیک در خطوط تاکسی فعالیت کنند و هم زمان با افزایش زمان سفر درون شهری در ساعات پیک ترافیک با توزیع مناسب‌تر و افزایش تعداد تاکسی‌ها کمبود خودرو را جبران کنیم.

علیپور گفت: ترافیکی که در ساعات پیک در شبکه معابر تهران وجود دارد و ارزشی که مردم برای زمان سفر خود در نظر می‌گیرند، سبب می‌شود که بخشی از افراد راضی به سفر درون شهری به صورت دربستی و اینترنتی و با قیمت بالاتر شوند، به همین علت با مجوز شورای شهر و بعد از بررسی‌های مختلف، مسئله شناور کردن نرخ کرایه تاکسی را در دستور کار خود قرار دادیم.

رئیس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: به علت اعتماد شهروندان به ناوگان تاکسی و همچنین ارزان تر بودن نرخ کرایه شناور تاکسی‌ها درمقایسه با مسافربر‌های اینترنتی انتظار می‌رود که استقبال مردم زیاد باشد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.