جزئیات جلسه ویژه تخم‌مرغی در تهران/ ۴ درخواست از دولتی‌ها

هدایت الله اصغری در گفتگو با مهر درخصوص جلسه امروز بعدازظهر اتحادیه های مرغ تخم گذار با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و استانداری تهران اظهارداشت: در این جلسه مشکلات اتحادیه های مرغداران تخم گذار مطرح و قرار شد مسئولان آنها را پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.

نهاده کنجاله سویا را به اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار نمی‌دهند

وی درخصوص موضوعات مطروحه در این جلسه اظهارداشت: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، این بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس فرمول ارائه ۲٫۵ کیلوگرم نهاده کنجاله سویا در ازای یک کیلو گرم گوشت مرغ، اولویت ارائه این نهاده را به اتحادیه های مرغداران گوشتی درنظر گرفته و اصلا به اتحادیه های مرغداران تخم‌گذار توجهی نشده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم‌گذارمیهن تصریح کرد: البته ما هم در این جلسه مراتب اعتراض خود را نسبت به این اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کردیم و گفتیم اتحادیه های مرغداران تخم گذار هم حاضرند در ازای یک کیلوگرم تخم مرغ ۲٫۵ کیلوگرم نهاده کنجاله سویا دریافت کنند و قیمت این محصول را در بازار کاهش دهند.

پیشنهاد پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیاردتومانی به تولیدکنندگان تخم مرغ

وی با اشاره به طرح ذخیره چرخشی عنوان کرد: در این جلسه یکی دیگر از موضوعاتی که توسط نمایندگان اتحادیه های مرغداران تخم گذار مطرح شد، این بود که دولت برای اینکه تولیدکنندگان این صنف متضرر نشوند، تسهیلاتی در حدود ۳۰ میلیارد تومان را به تولید کنندگان بدهد تا آنها بتوانند علاوه برتامین نیاز بازار داخلی در حدود ۱۰ هزارتن تخم مرغ را ذخیره کنند و این روند تا زمانی که قیمت تخم مرغ در بازار متعادل شود، ادامه داشته باشد.

اصغری درعین حال تصریح کرد: البته ممکن است با پرداخت این تسهیلات در ماه نخست قیمت تخم مرغ در بازار متعادل شود و دیگر نیازی نباشد، دولت در ماههای بعدی این تسهیلات را به تولیدکنندگان تخم مرغ پرداخت کند.

ارز دولتی برای واردات نهاده ها به اتحادیه ها بدهند

وی تامین ارز با نرخ ۱۲۲۶ تومان برای اتحادیه ها و تشکلهای دولتی جهت واردات نهاده ها از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد و افزود: دراین جلسه از مسئولان مربوطه درخواست کردیم علاوه براینکه شرکت پشتیبانی امور دام باید سریعا به تعهدات خود مبنی بر دراختیار گذاشتن نهاده کنجاله سویا به تولیدکنندگان این صنف اقدام کند تا آنها بیش از این متضرر نشوند و تخم مرغ خود را زیرقیمت تمام شده ندهند، ارز دولتی در اختیار اتحادیه ها و تشکلهای مرغداران مرغ تخم گذار بگذارند تا آنها مستقیما و بدون واسطه اقدام به واردات نهاده ها بویژه نهاده کنجاله سویا کنند.

جایزه صادراتی به تولیدکنندگان تخم مرغ تعلق گیرد

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم‌گذارمیهن اختصاص جایزه صادراتی به تولیدکنندگان تخم مرغ را هم از دیگر موارد عنوان شده در این جلسه به شمار آورد و افزود: همچنین برای چندمین بار از مسئولان مربوطه خواستیم که به ازای هرکیلوگرم صادرات تخم مرغ ۷۰۰ تومان مشوق و جوایز صادراتی به تولیدکنندگان بدهند تا آنها برای صادرات محصولات مازاد خود بتوانند اقدام کنند و متضرر نشوند.

به گفته وی، قرار است مسئولان مربوطه بعد از جمع بندی موارد مطروحه در این جلسه و کسب تکلیف از مراتب بالاتر در این رابطه تصمیم گیری کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.