جزئیات سفر مسئول امنیتی لبنانی به سوریه/ احتمال تحریم‌های آمریکا علیه مدیرکل دستگاه امنیت لبنان

مدیر کل دستگاه امنیت لبنان اعلام کرد که سفر دو روزه‌ای به سوریه داشته تا درباره آزادی یک شهروند آمریکایی میانجیگری کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، عباس ابراهیم، مدیرکل دستگاه امنیت لبنان به شبکه الجدید گفت که بعد از بازگشت از واشنگتن سفر دو روزه‌ای به سوریه داشته تا درباره آزادی اوستن تایس، شهروند آمریکایی میانجیگری کند.

وی درباره موضوع بازگشت آوارگان سوری گفت: مقامات لبنان همچنان همان مکانیزم سال ۲۰۱۷ را اجرا می‌کنند. کرونا روند فعالیت براساس طرح بازگشت آوارگان را مختل کرده است. طرح عملی وجود خواهد داشت که دستگاه امنیت نقشی در آن دارد.

عباس ابراهیم گفت: درباره موضوع تحریم‌هایی که آمریکا علیه من در نظر گرفته در روزنامه‌های آمریکایی خوانده‌ام و از آنچه امروز در روزنامه الاخبار دیدم غافلگیر نشدم. احتمالا در واشنگتن از نقش من در منطقه ناخرسند هستند اما من هرگز از نقش خود برای تحقق منافع لبنان دست نمی‌کشم و منفعت لبنان را در اولویت قرار می‌دهم.

روزنامه الاخبار در گزارشی اعلام کرده که نام عباس ابراهیم در پیشنهادی که نمایندگان آمریکایی برای تحریم شخصیت‌های مرتبط با حزب‌الله ارائه کرده‌اند، آمده است.

در این گزارش آمده است، به نظر می‌رسد آمریکا همگان در لبنان را بین دو گزینه مخیر کرده است یا با آمریکا و به طور کلی علیه حزب‌الله باشند یا اینکه با حزب‌الله و علیه منافع آمریکا باشند. جبران باسیل، وزیر خارجه سابق لبنان به رغم تمام اشاره‌های مثبتی که به آمریکایی‌ها در چندین پرونده داشت اما از تحریم‌ها نجات نیافت. اکنون به نظر می‌رسد برخی طرف‌ها در آمریکا قصد دارند دامنه تحریم‌ها را گسترش دهند و بر حزب‌الله و هم‌پیمانانش فشار بیاورند و حتی کسانی را تحریم کنند که دشمنی با آمریکا ندارند اما تنها براساس دستورکارهای این کشور عمل نمی‌کنند. قرار است این افراد بر اساس لایحه‌ای که در کنگره مطرح شده در لیست تحریم‌ها قرار گیرند. یکی از افرادی که در این لیست قرار می‌گیرد عباس ابراهیم است.

با اینکه این لایحه هنوز تصویب نشده، اما نشان دهنده این است که آمریکا با هرگونه راهکار میانه‌ای مخالف است و حتی هرگونه روابط طبیعی با دولت لبنان را رد می‌کند. مهم‌ترین مسئله در این پیشنهاد که توسط ۱۲ نماینده آمریکایی مطرح شده، ذکر نام عباس ابراهیم است. اگر این پیشنهاد تصویب شود دولت آمریکا ملزم به درج نام عباس ابراهیم در لیست تحریم‌ها است.

در این راستا منابع آگاه اعلام کردند، دودستگی در دولت آمریکا درباره درج نام افراد در لیست تحریم وجود دارد و ابراهیم نیز طی سفر اخیرش به آمریکا چیزی در این باره نشنیده است. برخی نیز می‌گویند این پیامی برای ابراهیم به خاطر نقش‌هایی است که ممکن است در آینده داشته باشد. براساس گزارش اخیر واشنگتن‌پست، بسیاری از قانونگذاران آمریکایی معتقدند که ابراهیم از نقشش به عنوان میانجیگر بین المللی برای مشروعیت بخشیدن به حزب‌الله و تقویت جایگاهش استفاده می‌کند و به وفیق صفا، مسئول واحد هماهنگی و ارتباط در حزب‌الله نزدیک است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.