جزئیات صادرات کالاهای غیرنفتی ایران در سال قبل

۲۱اردیبهشت،

hemmat khahi-2-565.jpg

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال قبل ۴۱ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از ایران صادر شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمید صافدل در شهرکرد افزود: این میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در مقایسه با سال ۱۳۹۰ پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سال قبل ۸۰ میلیون تن سیمان در کشور تولید شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران توانست مقام چهارم تولید این محصول را در جهان از آن خود کند.

صافدل با بیان آمار صادرات خودرو کشور در سال قبل، اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار دستگاه انواع خودرو در این مدت صادر شد.

و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه باید در صنایع تبدیلی، سند راهبردی استانی و کشوری تدوین شود، افزود: سال قبل ۴٫۲ میلیارد دلار انواع محصولات کشاورزی و ۱٫۶ میلیارد دلار صنایع غذایی از ایران صادر شد.

او با بیان این‌که توجه به بخش‌های کشاورزی با توجه به اقتصاد هر منطقه برای توسعه کسب و کار وابسته به کشاورزی ضروری است ادامه داد: گروه آبزیان، گل و گیاه، سیب زمینی، پسته، خرما، کشمش، میوه، زعفران و چای به عنوان برترین‌های کالاهای صادر شده از کشور مطرح است.

رئیس سازمان توسعه تجارت کشور افزود: در گروه میوه نیز در سال قبل ۷۷۰ میلیون دلار صادرات میوه خام و یک میلیارد دلار صادرات کنسانتره و کنسرو میوه انجام شد.

صافدل با بیان اینکه سال قبل ۱۴ میلیون تن گندم از کشور صادر شد، تصریح کرد: هم اکنون ایران در سازمان تجارت جهانی غذا در بین ۶۰ کشور رتبه ۳۰ را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ارزش کالاهای صادر شده در صنایع غذایی کشور در سال قبل نسبت به ابتدای سال ۱۳۸۴ هفت درصد رشد یافته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.