جزئیات طرح سنجش رضایت مشتریان بیمه‌ها

خبرگزاری فارس: جزئیات طرح "سنجش رضایت مشتریان بیمه‌ها"/ استفاده از نتایج در رتبه‌بندی

بینا- رئیس گروه پژوهشی عمومی پژوهشکده بیمه با تشریح نحوه اجرای طرح “سنجش رضایت مشتریان شرکت‌های بیمه” گفت: اجرای این طرح تا ۲۰ روز آینده ادامه دارد و نتایج این نظرسنجی در رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه موثر است.
به گزارش بینا، مهدی حقیقی در خصوص چگونگی اجرای طرح “سنجش رضایت مشتریان شرکت‌های بیمه”به فارس اظهار داشت: بخشی از این نظرسنجی از طریق بانک اطلاعاتی که از بیمه‌گذاران در اختیار داریم و تماس تلفنی با آنها انجام می‌شود.
رئیس گروه پژوهشی عمومی بیمه پژوهشکده بیمه افزود: همچنین بیمه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به سایت پژوهشکده بیمه این پرسشنامه را به صورت الکترونیک پر کنند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح تا ۲۰ روز آینده ادامه دارد، تصریح کرد: شاخص‌های درنظر گرفته در این طرح بر اساس مدل‌های رضایت مشتری طراحی شده و پرسش‌های آن بومی‌سازی شده است.
حقیقی در مورد شرکت‌های بیمه‌ای که در این طرح حضور دارند، گفت: تمام شرکت‌های بیمه داخلی که در انتهای سال ۹۰ حداقل یک سال سابقه فعالیت داشتند، در این نظرسنجی حضور دارند.
وی ادامه داد: ۱۷ نوع بیمه‌نامه در این نظرسنجی مورد توجه قرار گرفته در مورد آنها به تفکیک سؤال شده است.
رئیس گروه پژوهشی عمومی پژوهشکده بیمه تصریح کرد: در این طرح حدود ۱۸ هزار پرسشنامه در ده استان کشور توزیع می‌شود و علاوه بر آن حدود ۱۵ هزار پرسشنامه نیز توسط پرسشگران ما در استان‌ها توزیع می‌شود.
حقیقی در خصوص نحوه استفاده از نتایج این نظرسنجی گفت: یکی از دلایل مهم اجرای این طرح، استفاده از نتایج این سنجش در طرح رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه است.
وی گفت: سعی ما بر این است که مبانی علمی آمار و روش تحقیق در این سنجش به کار گرفته شود تا احتمال خطا در آن به حداقل کاهش یابد.
حقیقی ادامه داد: با مشاوران متخصص آمار و روش تحقیق برای اجرای این طرح مشورت‌های لازم صورت گرفته و همچنین دو ناظر علمی و اجرایی بر اجرای طرح سنجش رضایت مشتریان نظارت دارند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.