جزئیات طرح ۱۱ ماده‌ای ساماندهی بازار ارز

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در خبر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تشریح شرایط اقتصادی کشور اظهار نمود: این کمیسیون طرحی را برای ساماندهی بازار ارز در سال اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید ملی در ۱۱ ماده در دست بررسی دارد.

به گزارش تفسیری مشرق به نقل از ایسنا ،ارسلان فتحی‌پور با بیان این مطلب افزود: در این طرح محدودیت‌هایی برای ارز و ثبات بازار اقتصادی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بر همین اساس سعی داریم تولید، مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و استراتژیک را به گونه‌ای در این طرح بگنجانیم که بر مبنای آن وزارت جهاد کشاورزی ظرف مدت یک سال همه نیازهای کشور را تولید کند.

فتحی‌پور اظهار نمود: وقتی این پتانسیل و ظرفیت در کشور وجود دارد چرا باید به دنبال واردات و عدم تثبیت در قیمت ارز باشیم که نتیجه‌ی آن دل‌نگرانی در میان مردم است؟

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید مسوولین به وعده‌هایی که به مردم می‌دهند عمل نمایند تا این‌گونه نتیجه‌ی عمل نکردن آنها به وعده‌هایشان را در شرایط اقتصادی شاهد نباشیم.

وی خاطرنشان نمود: کمیسیون در نظر دارد که گرانی و تورم را سبب‌یابی کند و نیز بداند که این ارزها را چه کسی وارد بازار نموده و در این صورت چرا با آنها برخورد نشده است.

فتحی‌پور تاکید نمود: کل سیستم بانک مرکزی باید بازار ارز را ساماندهی کند و در همه دنیا نیز این‌گونه است که همه سیاست‌گذاری‌های پولی و بانکی توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و در هیچ جا اقتصاد دستوری موفق نبوده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.