جزئیات عملیات تروریستی سوریه از زبان فرمانده شورشیان مسلح/عملیات انتحاری نبود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، “ریاض الاسد” فرمانده تروریست های سوری اعلام کرد که نیروهای تحت امر وی مسئول انفجار ساختمان امنیت ملی سوریه که طی آن وزیر دفاع این کشور و برخی دیگر از مقامات سوری کشته شدند بودند.

ریاض الاسد در یک گفتگوی تلفنی که از مقر خود در ترکیه انجام شد اعلام کرد : نیروهای مخالف حکومت سوریه بمبی را در داخل یکی از اتاق های ساختمان امنیت ملی کار گذاشته اند و زمانی که مقامات بلند پایه دولتی قصد برگزاری نشست را داشتند این بمب را منفجر کرده اند.

ریاض الاسد در ادامه این خبر را که یک عامل انتحاری مسئول ترورهای خونین امروز بوده رد کرد .شبکه خبری المنار نیز در خبری فوری اعلام کرد که یک بمب کنترل از راه دور به زون ۴۰ کیلو گرم در این عملیات تروریستی مورد استفاده قرار گرفته است.

پیشتر رسانه ها عربی مدعی شده بودند که یکی از محافظین وزیر دفاع سوریه عامل انفجار امروز بوده است.

نکته جالب آنکه هنوز آمریکا واکنشی به این انفجار تروریستی نشان نداده و کشورهای فرانسه و انگلیس که درصدد هستند در نشست امروز شورای امنیت قطعنامه ای را علیه سوریه به تصویب برسانند از آن دفاع کرده اند.

در همین رابطه “ویلیام هیگ” وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد : انفجار امروز بیانگر ضرورت وجود یک قطعنامه محکم علیه سوریه در شورای امنیت بود.

قطعنامه مورد نظر انگلیس بر لزوم استفاده از فصل هفتم منشور سازمان ملل که مجوز مداخله نظامی در کشورها را صادر می کند تاکید دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.