جزئیات همکاری سازمان IT ایران با کمیسیون ملی یونسکو

فاوانیوز : سازمان فناوری اطلاعات ایران و کمیسیون ملی یونسکو در ایران، همکاری‌های خود را به منظور تنظیم چارچوب همکاری‌های مشترک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارتقای جایگاه کشورمان در مجامع بین‌المللی گسترش می‌دهند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا ، حرکت در راستای تحقق اهداف فناوری اطلاعات ایران در برنامه پنجم توسعه کشور و در جهت ارتقای جایگاه و موقعیت کشور در این حوزه و پیگیری مصوبات اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی و سایر مصوبات مجامع بین‌المللی از جمله اهداف گسترش همکاری ها با کمیسیون ملی یونسکو در ایران محسوب می شود.

اخیرا تفاهم نامه همکاری در این خصوص به امضای دو طرف رسیده است که بر اساس این تفاهم نامه، کمیسیون ملی یونسکو در ایران و سازمان فناوری اطلاعات ایران، همکاریهای لازم را در جهت تدوین شاخصهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش در راستای برنامه‌های کلان کشور و فعالیتهای یونسکو در این حوزه را عملیاتی خواهند کرد.

همچنین، کمیسیون ملی یونسکو در ایران حمایت و همکاریهای لازم را برای گسترش فعالیت‌های بین‌المللی در بخش فناوری اطلاعات و انتقال موثر پیشرفتهای کشور در حوزه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات به یونسکو را اجرایی می‌کند.

همکاریهای لازم در جهت تدوین شاخص‌های سواد اطلاعاتی در راستای برنامه‌های کلان کشور و فعالیت‌های یونسکو و تدوین گزارشات ملی از جمله گزارش ملی شاخص‌های به کارگیری فناوری اطلاعات در آموزش، گزارش پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در پیگیری مصوبات WSIS و سایر گزارشات مورد نیاز کشور از دیگر محور های این تفاهم نامه محسوب می‌شود.

توسعه هدفمند و هوشمندانه تعاملات با کشورها، نهادها و مجامع بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات بر پایه منافع و مصالح ملی از جمله راهبردهای ۱۴ گانه تعریف شده برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور است؛ برهمین اساس و به منظور شناسایی مجامع بین المللی و حضور پرنگ در تصمیم سازی‌های این حوزه، برنامه های گسترده‌ای در سازمان فناوری اطلاعات ایران تدوین شده است.
فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.