جزئیات واریز بیمه شخص ثالث به حساب خزانه

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: طبق بخشنامه رییس شورای عالی بیمه، مشخص شده است که سهم شرکتهای بیمه از حق بیمه شخص ثالث در مورد شرکتهای مستقر در سرزمین اصلی براساس آمار عملکرد ۱۱ ماهه سال آنها از سامانه “سنهاب” و در مورد شرکتهای مستقر در مناطق آزاد براساس آمار عملکرد ۱۱ ماهه سال اعلامی از سوی آنها لحاظ شده است.

به گزارش تراز به نقل از صبحانه ، یکی از بندهای مهم قانون بودجه ۹۳، تکالیف مهمی است که برای شرکتهای بیمه در نظر گرفته است. طبق این مصوبه مهم که ذیل بند «ه» تبصره ۱۵ قانون بودجه درج شده، شرکتهای بیمه‌ ای مکلفند مبلغ دو هزار میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را به‌ صورت هفتگی به درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند. وجوه واریزی در اختیار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار می ‌گیرد تا در امور منجر به کاهش تصادفات هزینه شود.

حالا بر اساس این تکلیف قانونی، شورای عالی بیمه در جلسه مورخ ۲۶/ ۰۱/ ۹۳ خود، سهم علی الحساب هر یک از شرکت های بیمه را از مبلغ فوق براساس پرتفوی بیمه شخص ثالث در یازده ماهه منتهی به پایان بهمن ماه سال مشخص کرده و این شرکتهای بیمه مکلفند سهم تعیین شده برای واریز هفتگی وجوه مربوط طی شش ماهه اول سال را در پایان هر هفته طبق یک جدول پیوست به حساب خزانه کل کشور واریز کنند.

همچنین مقرر شده بیمه مرکزی تا پایان شهریور ماه سال سهم قطعی هر یک از شرکت های بیمه از مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال موضوع بند فوق را براساس آمار عملکرد نهایی سال تعیین و به شرکتهای بیمه ابلاغ خواهد کرد و شرکت های بیمه موظفند اضافه یا کسری واریزی احتمالی را به ترتیبی که بیمه مرکزی اعلام خواهد نمود، فیمابین خود تسویه کنند.

در ادامه این بخشنامه که خطاب به مدیران عامل شرکت های سهامی بیمه ایران، آسیا، البرز، دانا، معلم، پارسیان، کارآفرین، رازی، توسعه، سینا، ملت، دی، سامان، نوین، پاسارگاد، میهن، حافظ، امید، ایران معین، کوثر، ما، آرمان، تعاون و سرمد ابلاغ و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده است، مقرر شده شرکتهای بیمه به صورت هفتگی بر اساس جدول تاییدشده، مبالغ مذکور را پرداخت کنند.

جدول پیوست مصوبه جلسه مورخ ۲۶/ ۱/ شورای عالی بیمه در خصوص سهم علی الحساب شرکتهای بیمه از مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال موضوع بند هـ تبصره ۱۵ قانون بودجه سال کل کشور

شرکت بیمه

سهم علی الحساب شرکت از مبلغ دو هزار میلیارد ریال مندرج در قانون بودجه سال

کل واریزی تا پایان شهریور ماه

واریزی هفتگی طی ششماهه اول سال

ایران

۹۹۸.۱۳۹

۴۹۹.۰۷۰

۱۹.۱۹۵

آسیا

۲۱۷.۱۸۰

۱۰۸.۵۹۰

۴.۱۷۷

البرز

۱۰۴.۱۶۸

۵۲.۰۸۴

۲.۰۰۳

دانا

۹۸.۰۹۴

۴۹.۰۴۷

۱.۸۸۶

معلم

۳۹.۸۲۰

۱۹.۹۱۰

۷۶۶

پارسیان

۱۱۲.۹۰۳

۵۶.۴۵۲

۲.۱۷۱

کارآفرین

۳۴.۶۲۲

۱۷.۳۱۱

۶۶۶

رازی

۴۴.۸۴۵

۲۲.۴۲۲

۸۶۲

توسعه به سبب تعلیق پروانه صدور در بیمه شخص ثالث، سهمی برای این شرکت لحاظ نشده است.

سینا

۲۹.۱۱۷

۱۴.۵۵۹

۵۶۰

ملت

۵۴.۰۹۴

۲۷.۰۴۷

۱.۰۴۰

دی

۱۷.۴۲۲

۸.۷۱۱

۳۳۵

سامان

۱۲.۱۲۵

۶.۰۶۲

۲۳۳

نوین

۳۹.۶۵۷

۱۹.۸۲۹

۷۶۳

پاسارگاد

۵۳.۲۲۷

۲۶.۶۱۴

۱.۰۲۴

میهن

۴۲.۵۱۶

۲۱.۲۵۸

۸۱۸

کوثر

۶۵.۳۶۵

۳۲.۶۸۲

۱.۲۵۷

ما

۷.۳۸۴

۳.۶۹۲

۱۴۲

آرمان

۱۸.۴۵۰

۹.۲۲۵

۳۵۵

تعاون

۴۰۴

۲۰۲

۸

سرمد

۱۷

۹

۰.۳۴

امید

۱.۳۵۴

۶۷۷

۲۶

حافظ

۳.۲۴۴

۱.۶۲۲

۶۲

ایران معین

۵.۸۵۲

۲.۹۲۶

۱۱۳

جمع کل

۲.۰۰۰.۰۰۰

۱.۰۰۰.۰۰۰

همچنین طبق بند دیگری از بخشنامه محمد ابراهیم امین رییس شورای عالی بیمه، مشخص شده است که سهم شرکتهای بیمه از حق بیمه شخص ثالث در مورد شرکتهای مستقر در سرزمین اصلی براساس آمار عملکرد ۱۱ ماهه سال آنها از سامانه “سنهاب” و در مورد شرکتهای مستقر در مناطق آزاد براساس آمار عملکرد ۱۱ ماهه سال اعلامی از سوی آنها لحاظ شده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.