جزئیات پرونده وحشتناک مردی شبیه بتمن!+ تصوبر

۲۸م اسفند ،

وکلای مدافع جیمز هولمز معروف به شوالیه تاریکی از دادگاه برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر برای اثبات جنون و دیوانگی موکلشان تقاضای وقت کردند.

شوالیه تاریکی سال قبل میلادی شکل و قیافه جوکر معروف “بتمن” با اسلحه‌ای به تماشاگران سینمای آرورای کلرادو حمله کرد و ۱۲ نفر را کشت و ۷۰نفر را زخمی کرد.

نخستین جلسه محاکمه این جنایتکار برگزار شد و در این جلسه قاضی ویژه پرونده به درخواست وکلای مدافع جلسه بعدی دادگاه را به روز دوشنبه ۱۴مردادماه (سال آینده) موکول کرد و اجازه داد این جانی از نظر روانی معاینه شود تا پزشکان تعیین کنند که وی آیا مبتلا به جنون است یا خیر؟

هولمز ۲۵ ساله که حالا پس از گذشت نزدیک به یک سال در زندان از آن ظاهر مخوف خارج شده است، این بار بدون مو‌های نارنجی و با ریش‌‌های بلند قهوه‌ای در دادگاه حاضر شده بود. در این جلسه پدر و مادر هولمز نیز حضور داشتند و آنطور که خبرنگاران می‌گویند این اولین بار است که پدر و مادر این قاتل در ملأ عام حاضر شده‌اند و به دادگاه پسرشان آمده‌اند.

بازپرسان ویژه این پرونده که به دنبال گرفتن حکم اعدام برای این قاتل می باشند، مدعی‌اند با داشتن مدارک کافی براحتی می‌توانند حکم اعدام قاتل را دریافت کنند، اما وکلای مدافع قاتل کلرادو مدعی شده‌اند که وی مبتلا به جنون است و باید توسط پزشکان معاینه شود.

قاضی ویژه این پرونده معتقد است در صورتی که پرونده در مسیر اثبات جنون قاتل بیفتد، این جوان ۲۵ ساله باید با داروی ویژه تحریک‌کننده ذهنی تحت بازجویی قرار گیرد و پزشکان قانونی به گفت‌وگو با او بنشینند تا جنون یا سلامت روانی او را اعلام کنند.

کریگ سیلومان، بازپرس سابق بخش دنور گفت: «من تأخیر بعد از تأخیر را در محاکمه متهم پیش‌بینی کرده بودم. تأخیر انداختن بخش طبیعی یک پرونده برای رسیدن به مجازات مرگ است و هر چقدر این روند طولانی‌تر شود فرد مطمئن‌تر به نجات از مجازات خواهد شد.»

طبق اسناد موجود در پرونده جیمز هولمز برای انجام یکسری اقدام‌‌های روان‌درمانی نوامبر سال قبل (حدود پنج ماه پیش) در بیمارستان روانی بستری شد و این اقدام در همان هفته‌ای انجام شد که هولمز در اقدامی عجیب سر خود را به دیوار سلولش کوبیده بود.

جام نیوز

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.