جزئیات پروژه تازه غرب برای تحریم ملت ایران در دفاع از سران فتنه

۹ م دیماه ،

گزارش ویژه از موازی‌سازی پرونده حقوق بشر و پرونده هسته‌ای

برخی گزارش‌های معتبر از آغاز دور تازه تحرکات جریان فتنه با همراهی ضد انقلاب خارج از کشور و سرویس اطلاعاتی فرانسه برای سوق دادن اروپا و آمریکا به سمت اعمال تحریم‌های تازه علیه ملت ایران خبر می‌دهد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، بعضی گزارش‌های معتبر از آغاز دور تازه تحرکات جریان فتنه با همراهی ضد انقلاب خارج از کشور و سرویس اطلاعاتی فرانسه برای سوق دادن اروپا و آمریکا به سمت اعمال تحریم‌های تازه علیه ملت ایران خبر می‌دهد.

به دنبال اظهارات اخیر یک روحانی اصلاح‌طلب که از کلید خوردن پروژه‌ای هماهنگ در داخل و خارج از کشور با هدف رفع حصر موسوی و کروبی رخ داده بود،؛ کارشناسان گفتند موضوع در واقع یکی از ابزارهای تازه غرب برای رورد به فاز تازهی از فشار اقتصادی علیه ملت ایران است که ظاهرا بعضی چهره‌های اصولگرا نیز ناخواسته در آن مشارکت کرده‌اند.

یک کارشناس مطلع در این باره به «ایران هسته‌ای» گفت: «این یک پروژه ۴ فازی است: ۱- پروژه طرف خارجی بویژه منافقین که اداره کننده اصلی شورای هماهنگی راه سبز امید می باشند این است که ادبیات رفع حصر موسوی و کروبی در داخل کشور فراگیر شود و حتی کسانی از اصولگرایان هم همین ادبیات را تکرار کنند که متاسفانه در روزهای اخیر نمونه‌هایی از این موضوع دیده شده است. ۲- احمد شهید به استناد مباحثات داخلی این موضوع را در گزارش‌های نوبه‌ای خود گنجانده و درخواست ارجاع پرونده حقوق بشر ایران به شورای امنیت را کند. ۳- پرونده حقوق بشر ایران، شب انتخابات (می یا ژوئن ۲۰۲۲) به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شود و به این بهانه، اعمال دور تازهی از حریم ها علیه ملت ایران آغاز شود».

این کارشناس اضافه کرد: «ظاهرا غربی‌ها فهمیده‌اند ظرفیت ابزاری به نام پرونده هسته‌ای ایران برای اعمال فشار اقتصادی رو به کاهش است و لذا می‌خواهند مسیرهای تازهی برای تداوم پروژه تحریم‌ها ایجاد کنند که مسئله حقوق بشر آن هم با محوریت رفع حصر سران فتنه از دید آنها کارآمدترین ابزار موجود است».

وی تاکید کرد: «از دید سرویس‌های غربی، نتیجه از دو حالت خارج نخواهد بود. یا نظام تحت این فشارها رفع حصر این دو نفر را می‌پذیرد که در آن صورت زمینه برای آغاز دور تازهی از ناآرامی در کشور (پس از انتخابات) ایجاد خواهد شد و یا نمی‌پذیرد که بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های تازه به دست آمده است».

این کارشناس یا اشاره به اظهارات روزهای اخیر چند چهره اصولگرا دربارهٔ موسوی و کروبی، اخطار داد که عناصر اصوگرا باید به شدت مراقب باشند که در دام پروژه‌ای که هدف آن هم احیای آشوب در ایران و هم وارد کردن فشار اقتصادی بیشتر به ملت ایران است نیفتند.

وی در پایان تصریح کرد این ماجرا یک بار دیگر پس از سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد که احیای جریان فتنه، اصلی‌ترین عامل وارد شدن فشار اقتصادی به کشور است.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.