جزئیات گزارش وزارت کشور دربارهٔ اتفاق آتش‌سوزی خیابان جمهوری

قائم‌مقام وزیر کشور اعلام کرد:

ایران > دولت– ممتازنیوز:
قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به جزئیات گزارش وزارت کشور به رئیس‌جمهور دربارهٔ اتفاق آتش‌سوزی در خیابان جمهوری تهران گفت: در این گزارش تاکید شده است تعیین مقصران این اتفاق و نحوه برخورد با آنها نیاز به رسیدگی قضایی دارد.

به گزارش مهر، حسین‌علی امیری با اشاره به جزئیات گزارش تهیه شده از سوی وزارت کشور دربارهٔ اتفاق آتش‌سوزی خیابان جمهوری تهران و تقدیم آن به رئیس‌جمهور گفت: نخستین موضوع مورد اشاره در گزارش تقدیم شده به رئیس‌جمهور دربارهٔ تغییر کاربری ساختمانی است که در آن آتش‌سوزی اتفاق افتاده است چراکه ساکنان این ساختمان استانداردها و ایمنی لازم را برای جلوگیری از وقوع اتفاق در این مکان رعایت نکردند و همین مساله سبب ایجاد مشکل شده است.

وی تصریح کرد: طبق گزارش واصل شده به وزارت کشور، متأسفانه نردبان نیروهای آتش‌نشانی حاضر در محل اتفاق در مرحله نخست باز نشده است تا بتوانند از طریق آن جهت ورود به ساختمان و نجات اشخاص حاضر در محل اتفاق اقدام کنند. از طرفی هم تشک نجات برای نجات اتفاق‌دیدگان همراه آتش‌نشانان نبوده است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه اگرچه در بخش‌هایی از کمک‌رسانی در این اتفاق نواقصی وجود داشته است اما باید از حضور و تلاش آتش‌نشان قدردانی کرد، گفت: خوشبختانه نیروهای آتش‌نشانی توانستند در این اتفاق جان ۲۰ نفر از کسانی را که در بین شعله‌های آتش گیر افتاده بودند نجات دهند.

وی دربارهٔ مقصران اتفاق آتش‌سوزی خیابان جمهوری و اینکه در گزارش وزارت کشور در این خصوص چه موضوعاتی مورد اشاره قرار گرفته تا مقصران احتمالی شناخته و با آنها برخورد شود، یادآور شد: دربارهٔ اینکه چه کسی مقصر اتفاق محسوب می‌شود باید اشاره کنیم که این موضوع به رسیدگی دستگاه قضایی نیاز دارد. بنابراین اگر تصمیم گرفته شود که موضوع به دستگاه یاد شده ارجاع شود باید موضوع ذکر شده از طریق این دستگاه دنبال شود و این هم بر عهده قاضی پرونده است که مقصران را تشخیص داده و در نهایت احکام آنها را مشخص کند.

امیری تاکید کرد: گزارش تهیه شده از سوی وزارت کشور یک گزارش اداری است و این وزارتخانه واجد شرایط رسیدگی قضائی و یا ارائه گزارش به این شکل نیست. موضوع باید از سوی مراجع قضایی دنبال شود.

قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به بررسی‌های کارشناسان خبره در خصوص موضوع اتفاق آتش‌سوزی در خیابان جمهوری تهران خاطرنشان کرد: این گزارش هفته قبل نهایی و از سوی وزیر کشور به رئیس‌جمهور ارائه شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.