جزو ۱۰ مرکز اول دنیا در زمینه شناسایی میکروارگانیسم ها

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در زمینه شناسایی میکروارگانیسم ها جزو ۱۰ کشور دنیاست.

سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی رئیس مرکزملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در گفتگو با ممتاز نیوز،‌ افزود: بانک میکروارگانیسم ها مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی به همت متخصصان خود در شناسایی و نگهداری میکروارگانیسم ها به خودکفایی رسیده است.

وی اظهار داشت: این مرکز با جدیت تمام در حال افزایش توانایی های خود بوده و در زمینه افزایش اعتبار علمی کشور در علوم زیست فناوری و تنوع زیستی، با تلاش های بسیار توانسته به اهداف بالایی دست یابد.

شناسایی و معرفی ۳۰ میکروارگانیسم تازه پروکاریوتی در ایرن

سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در ادامه گفت: تاکنون ۳۰ میکروارگانیسم تازه پروکاریوتی در ایران شناسایی و معرفی شده است که ۲۲ گونه آن توسط محققان این مرکز انجام پذیرفته است.

وی خاطر نشان کرد: این نهاد تجارب مختلف و پراکنده در امر شناسایی و سیستماتیک میکروارگانیسم ها در کشور را متمرکز نموده و با بومی سازی دانش فنی شناسایی گروه های مختلف میکروارگانیسم ها توانسته به این جایگاه برسد.

رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با اشاره به توانمندی این مرکز در ارائه میکروارگانیسم های بومی گفت: این ابتکار با هوشمندی کامل حول رسالت اصلی آن که همانا حفظ ثروت های ملی و جلوگیری از تضییع آنهاست، به تحقق پیوسته است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.