جزییات تازه از مرگ مشکوک دشمن پوتین

۱فروردین ۱۳،

خبرگزاری ایسنا: پلیس انگلیس اعلام کرد شواهد بدست آمده از کالبدشکافی جسد میلیاردر روسی مخالف کرملین، نشان‌دهنده آن است که وی در اثر “حلق‌آویز شدن” جان خود را از دست داده است.

جسد بوریس برزوفسکی، میلیاردر روسی مخالف کرملین که ۶۷ سال سن داشت و از مخالفان سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بود، روز شنبه در دستشویی خانه‌ ویلایی‌اش در اطراف لندن پیدا شد.

در بررسی‌ها هیچ نشانه‌ای از درگیری خشونت‌آمیز علیه وی دیده نشده است. آزمایش‌های بیشتر از جمله آزمایش سم‌شناسی بر روی جسد آقای برزوفسکی در حال انجام است.

پلیس محلی انگلیس عنوان کرده تحقیقات از خانه برزوفسکی تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

پلیس پیشتر هم اعلام کرده بود که هیچ اثری از دخالت خارجی در مرگ برزوفسکی پیدا نکرده است.

برزوفسکی پس از سقوط نظام کمونیستی روسیه در دهه ۱۹۹۰ و خصوصی‌سازی اموال دولتی به ثروت هنگفتی دست یافت.وی در سال ۲۰۰۰ با سرمایه کلانی از روسیه به انگلیس فرار کرد و در سال ۲۰۰۳ رسما از این کشورپناهندگی گرفت اما در سال‌های اخیر مقدار بسیاری از ثروت خود را از دست داده بود.

بوریس برزوفسکی از دوستان آلکساندر لیتویننکو، مامور سابق سرویس جاسوسی KGB بود که در سال ۲۰۰۶ در اثر مسمومیت رادیواکتیو جان خود را از دست داد.وی در لندن در اثر مسمومیت با پلونیوم ۲۱۰ کشته شد.

دولت روسیه و بوریس برزوفسکی یکدیگر را به دست داشتن در مرگ لیتویننکو متهم کرده بودند.

برزوفسکی یک روز پیش از مرگش در مصاحبه ای به نشریه “فوربس” گفته بود نظرش دربارهٔ بسیاری از مسائل تغییر کرده و زندگی‌اش بی‌معنی شده و آرزو دارد به روسیه بازگردد.

به گفته یک سخنگوی کرملین، برزوفسکی به تازگی نامه‌ای به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نوشته و خواهان برگشت به روسیه شده بود.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.