جزییات عملیات پهپاد ایرانی بر فراز اسرائیل

تابناک:  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد پهپاد پنج روز پیش را نیروهای حزب‌الله بر فراز اسرائیل به پرواز در آورده‌اند.

نصرالله همان گونه که وعده داده شده بود، شامگاه امروز پنج‌شنیه در مورد پهپادی که در روزهای اخیر مسئول آن مورد حدس و گمان کارشناسان و مقامات سیاسی بود، سخن گفت.

وی ضمن بر عهده گرفتن این عملیات افزود که این نه اولین باری است که مقاومت از پهپادها استفاده کرده است و نه آخرین بار خواهد بود. وی کسب اطلاعات شناسایی از سرزمین‌های اشغالی را حق حزب‌الله دانست و مدعی شد حزب‌الله توانایی دسترسی به همه سرزمین‌های اشغالی را دارد.


 وی اعلام کرد آنچه که آشکار شده است، بخش کوچکی از تواناییهای حزب‌الله است و بخش بزرگتر این تواناییها پنهان مانده است. وی اظهار داشت این پهپاد ساخت ایران بوده است اما جوانان حزب‌الله آن را مونتاژ کرده‌اند.

در حالی که پیش از این مقامات اسرائیل مدعی شده بودند که این پهپاد از جانب دریای مدیترانه وارد حریم هوایی سرزمین‌های اشعالی شده است، اما سید حسن نصرالله اعلام کرد که این پهپاد از لبنان و از مسیر غیر مستقیم به پرواز درآمده و سپس از سمت جنوب وارد سرزمین‌های اشغالی شده است.

وی افزود که هدف قرار گرفتن این پهپاد برای ما امری طبیعی بود اما مهم آن است که قبل از هدف قرار گرفتن، صدها کیلومتر در محیطی پر از رادارها و سیستم دفاع هوایی اسرائیل پرواز کرد و بر فراز تاسیسات حساس اسرائیل و از جمله دیمونا پرواز کرد.

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز در مسافرتی داخلی، پذیرفت که حزب‌الله مسئول ارسال این پهپاد بوده است و با وجود این که بروز این حادثه چالشی جدی نسبت به توان دفاعی و امنیتی اسرائیل دانسته شد اما مقامات اسرائیلی کماکان مدعی هستند که توانایی دارند تا از حریم خود در دریا، خشکی و آسمان حفاظت کنند.

این در حالی است که جنگل یاتیر، محلی که این پهپاد توسط جنگنده‌های اسرائیلی هدف قرار گرفت با مرز لبنان و سرزمین‌های اشغالی حدود دویست کیلومتر فاصله مستقیم دارد.

حزب‌الله به یاد یکی از مجاهدانش که در زمینه پهپادها فعالیت می‌کرده است، نام این عملیات را عملیات “شهید حسن ایوب” نامیده و قصد دارد از این پس این پهپاد را پهپاد ایوب بنامد. پیش از این نیز حزب‌الله در چندین مورد و از جمله در جنگ ۳۳ روزه، تلاش کرد تا از پهپادها در مبارزه با اسرائیل استفاده کند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.