جزییات واگذاری برچسب تازه طرح شبنم

۲۵م دیماه ،

به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاده از طرح شبنم، برچسب تازه این طرح با رنگ بندی تازه و امکانات امنیتی بیشتر در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد.
غلامرضا نوری‌زاده مدیرشبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) در گفت و گو با خبرنگار موبنا با اشاره به اینکه در مرحله دوم طرح ساماندهی نوع رنگ برچسب تغییر کرده و به سهولت قابل شناسایی است،‌اظهار داشت:‌ در طرح قبلی برچسب شبنم با آرم سبز و آبی رنگ عرضه می‌شد که هم اکنون در سری تازه به رنگ نارنجی تغییر کرده که امکان شناسایی آن به راحتی امکان پذیر شده است.
مشاور قایم مقام اجرایی وزیر صنعت،‌معادن و تجارت افزود: در طرح تازه امکان هیچ گونه سواستفاده و تخلفی وجود ندارد چرا که این برچسب همانند سابق در اختیار واردکنندگان قرار نمی‌گیرد و به صورت مستقیم توسط کارگزاران این طرح روی کالاها نصب می‌شوند.
وی با اشاره به جلوگیری از هرگونه سواستفاده در نحوه الصاق این برچسب‌ها گفت:‌ هم اکنون برچسب‌های طرح شبنم در اختیار ۱۲ هزار کارگزارقرار می‌گیرد که کارهای نصب را به صورت مستقیم انجام می‌دهند.
مدیرشبکه بازرسی و نظارت مردمی با اشاره به اینکه در صورت ملاحظه هرگونه تخلف و سواستفاده کارگزان برای نصب این برچسب‌ها گفت: ‌در صورت ملاحظه هرگونه سواستفاده کارگروه مورد نظر لغو امتیاز می‌شوند و امکان همکاری مجدد نیز وجود نخواهد داشت.
نوری زاده با اشاره به اینکه برچسب‌های تازه طرح شبنم اصالت واقعی کالا را نمایش می‌دهند، ‌گفت:‌ نصاب‌ها در هنگام نصب این برچسب‌ها ابتدا نام کالا،‌نام شرکت و نام کشور سازنده را ثبت می‌کنند و این اطلاعات تا ۴۸ ساعت در سامانه وزارت صنعت،‌معادن و تجارت ثبت می‌شود و خریدار در هنگام خرید می‌تواند به استعلام کامل کالای مورد نظر بپردازد که بر همین اساس امکان هرگونه سواستقاده از متخلفان سلب می‌شود.
وی با اشاره به ایجاد بازار سیاه برای برچسب‌های طرح شبنم گفت:‌ در مرحله اول ساماندهی سطح عرضه تنها در ۱۰ روز اول که نصب برچسب‌ها به صورت مستقیم در اختیارواردکنندگان قرار می‌گرفت امکان سو استفاده توسط بعضی از واردکنندگان فراهم شد که با طرح تازه به هیچ عنوان شاهد این تقلب‌ها دیگر نخواهیم بود.
مدیرشبکه بازرسی و نظارت مردمی با اشاره به تفاوت‌های طرح شبنم قدیمی و تازه گفت:‌ در طرح شبنم‌های نارنجی رنگ تازه نصاب‌ها اطلاعات کالا را با نام و اطلاعات دقیق ثبت می ‌کنند که این اطلاعات تا ۴۸ ساعت در سامانه وزارت صنعت،‌معادن و تجارت ثبت می‌شود و خریدار در هنگام خرید می تواند به استعلام کامل کالای مورد نظر بپردازد.
نوری زاده با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح شبنم در کشور گفت:‌ در این سری به هیچ عنوان امکان تقلب و سو استفاده وجود نخواهد داشت.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.