جزییات و مهلت تعویض کارت‌های پایان‌خدمت

۱۴اردیبهشت،

وی از اشخاصی که نسبت به دریافت کارت‌های جعلی معافیت و پایان خدمت اقدام کرده‌اند، خواست که هرچه سریع‌تر خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند و در صورتی که اطلاعاتی از شبکه‌های جعل کارت‌های معافیت پایان خدمت دارند، آن را در اختیار مراجع قانونی قرار دهند تا نسبت به برخورد با آن اقدام شود.

ممتازنیوز: جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برای تعویض کارت‌های معافیت قدیمی تنها تا ابتدای تیر ماه امسال فرصت وجود دارد، گفت: پس از این تاریخ، با اشخاصی که نسبت به تعویض کارت‌های خود اقدام نکرده‌اند، همانند مشمولان غایب برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی گفت: فرایند طرح تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی از سال ۹۰ آغاز شده است.

وی بعضی از اهداف این طرح را کاهش ضریب جعل، تجمیع اطلاعات سربازان، یکسان‌سازی شکل کارت‌ها و تسهیل در ارائه خدمات به اشخاص عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با آغاز طرح تعویض کارت‌های قدیمی با کارت هوشمند، از بعضی اقدامات غیرقانونی در حوزه صدور کارت پایان خدمت جلوگیری شده است، اظهار کرد: خوشبختانه با اعلام فراخوان تعویض کارت‌ها، عده‌ای از اشخاص که کارت‌های جعلی دریافت کرده‌ بودند، کارت‌های قبلی را دور انداخته و خود را برای اعزام به خدمت آماده کرده‌اند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در این فرایند عده‌ای نیز برای تعویض کارت‌های خود مراجعه نکرده و بعضی دیگر نیز با تصور اینکه سیستم متوجه جعلی بودن کارتشان نمی‌شود، برای هوشمندسازی مراجعه کرده بودند، گفت: اشخاصی که کارت‌های جعلی دریافت کرده بودند، شناسایی شدند.

سردار کمالی ادامه داد: این اشخاص به خدمت سربازی اعزام شده و اقدامات قانونی در خصوص پرونده‌شان نیز انجام شد.

وی از اشخاصی که نسبت به دریافت کارت‌های جعلی معافیت و پایان خدمت اقدام کرده‌اند، خواست که هرچه سریع‌تر خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند و در صورتی که اطلاعاتی از شبکه‌های جعل کارت‌های معافیت پایان خدمت دارند، آن را در اختیار مراجع قانونی قرار دهند تا نسبت به برخورد با آن اقدام شود.

تمامی کارت‌های معافیت قدیمی فاقد اعتبارند

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران ایسنا با تاکید بر اینکه کلیه کارت‌های معافیت قدیمی که در نزد مردم وجود دارد، از اعتبار ساقط است، خاطر نشان کرد: اما تا ابتدای تیرماه سال جاری فرصت باقی است تا دارندگان کارت‌های معافیت قدیمی نسبت به تعویض آن با کارت هوشمند اقدام کنند.

به گفته سردار کمالی، پس از این تاریخ ممکن است مهلتی برای تعویض کارت‌های معافیت در نظر گرفته نشود، چرا که نمی‌توان این پروسه را سالیان سال ادامه داد.

وی افزود: پس از اتمام مهلت اعلام شده برای تعویض کارت‌های پایان خدمت، با این اشخاص همچون مشمولان غایب و فراری برخورد می‌شود و مجازات‌هایی که برای این دسته از اشخاص در نظر گرفته شده، برایشان اعمال می‌شود.

کارت‌های پایان خدمت صادر شده از سال ۸۵ تا ابتدای تیرماه اعتبار دارد

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با بیان اینکه روند تعویض کارت‌های پایان خدمت اشخاصی که ازاول فروردین ۸۵ کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده‌اند نیز آغاز شده است، گفت: این روند تا اول تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز کارت‌های پایان خدمت از درجه اعتبار ساقط خواهند شد.

کمالی همچنین از آغاز طرح “تعویض کارت‌های پایان خدمت اشخاصی که کارت خود را از اول فروردین ماه سال ۷۰ دریافت کرده‌اند”، خبر داد و گفت: روند تعویض کارت پایان خدمت برای این اشخاص از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز می‌شود.

به گفته وی، تمامی متقاضیان تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت در داخل کشور باید به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند و مشمولان خارج کشور نیز باید به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامتشان رجوع کنند.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.