جزییات و گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر داود رشیدی +عکس

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایرنا : بسیاری از علاقه مندان مرحوم داوود رشیدی باوجود اعلام ساعت ٩ صبح برای آغاز مراسم تشییع پیکر وی از ساعاتی قبل در محوطه تالار وحدت گرد هم آمده‌اند.
محوطه بیرونی تالار وحدت مملو از افرادی است که پوسترهای بازیگر سریال هزار دستان را در دست دارند و با صورتی نمناک از اشک به این پوسترهای نگاه می‌کنند و غمگین اند.
چشمتان که به هر سمت از این حیاط می‌افتد عکس‌هایی از حضور مرحوم داوود رشیدی را در سریال و فیلم‌های مختلف می‌بینیم و یاد و خاطره هنرنمایی‌های او در آثاری چون مختارنامه، امام علی (ع)،‌ولایت عشق و هزار دستان برایتان تداعی می‌شود.

جزییات و گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر داود رشیدی +عکس

بر اساس این گزارش بخشی از حیاط تالار وحدت پوشیده از صندلی می باشد که برای میهمان‌های در نظر گرفته شده، روبروی در ورودی تالار جایگاهی برای سخنران و حضور میهمان‌ها روی صندلی در نظر گرفته شده است. سبدهای گل در گوشه گوشه‌ای از این حیاط و در کنار دیوار چیده شده است. هنرمندان بسیاری در این فضا حاضر شدند تا برای آخرین بار با دوست و همکار قدیمی خود وداع کنند.
از چند خیابان مانده به خیابان استاد شهریار موتور و ماشین‌های پلیس بسیاری دیده می‌شود که برای نظم دادن به این مراسم آمده‌اند.
مراسم بدرقه پیکر داود رشیدی حوالی ساعت ۹:۲۰ دقیقه پس از ورود پیکر به محوطه تالار وحدت آغاز رسمی شده است.
صبح یکشنبه ۷ شهریور ماه تالار وحدت میزبان حضور مردم، هنرمندان، مسوولان هنری و حسین فریدون دستیار ویژه‌ی رییس جمهور است که آمده‌اند تا داود رشیدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون را به آرامگاه ابدی‌اش، قطعه هنرمندان بدرقه کنند.
مراسم با تلاوت قرآن مجید و ورود خانواده این هنرمند و آمبولانس حامل پیکر داود رشیدی حوالی ساعت ۹:۲۰ دقیقه آغاز رسمی شده است.
اجرای برنامه را عباس سجادی برعهده دارد که در ادامه از  امین تارخ رییس انجمن بازیگران خانه سینما به عنوان اولین سخنران دعوت کرد و سپس علی نصیریان بازیگر سینما،تئاتر ایران درباره‌ی داود رشیدی سخن گفت و در ادامه هم جمشید مشایخی دعوت شده است تا سخنرانی کند.
علی نصیریان، جمشید مشایخی، داریوش اسدزاده، حجت‌الله ایوبی، لیلا حاتمی، داود گنجه‌ای، فرشته طائرپور، اکبر زنجان‌پور،محمدرضا خاکی،محمد سریر، زری خوشکام، بهمن فرمان‌آرا، خسرو سینایی، رضا کیانیان، بیژن امکانیان، سیروس الوند، هادی مرزبان، جعفر والی، پرویز پورحسینی، فاطمه معتمدآریا، صدیق تعریف، رسول نجفیان، قطب الدین صادقی، الهام کردا، علی دهکردی، احمد مسجد جامعی، مرتضی کاظمی، عبدالحسین مختاباد، عبدالرضا اکبری، داریوش ارجمند، غلامرضا موسوی، پوری بنایی،داریوش فرهنگ، پرستو گلستانی،حبیب دهقان‌نسب،حبیب رضایی،لیلی گلستان،جعفر پناهی، علیرضا خمسه، افسانه چهره آزاد، پرستو صالحی، ویشکا آسایش، پانته آپناهی‌ها، سعید اسدی،حمید شاه آبادی،فرهاد توحیدی، علی مرادخانی، حبیب ایل‌بیگی و… از جمله هنرمندان و مسوولان حاضر هستند.
جمشید مشایخی در مراسم وداع با داود رشیدی: داوود استاد من بود
جمشید مشایخی گفته است: زمانی که ایشان بیمار بود چرا کسی نپرسید که ایشان کجا بود؟! الان چه نتیجه ای دارد که من از ایشان تعریف کنم!؟
خانم برومند در مدت بیماری داوود زجر بسیار زیادی را کشید.
 من و داوود با یکدیگر در ۸ نمایش  و چند کار سینمایی از جمله فیلم های علی حاتمی همکاری کردیم.
 داوود استاد من بود… امیدوارم قبل از اینکه کسی از دنیا برود دربارش صحبت کنیم.
داریوش فرهنگ در مراسم وداع با داوود رشیدى:
* زمانی که داود رشیدی در قید حیات بود  کسی نبود از من بخواهد درباره استادم حرف بزنم.
* اولین تئاتر حرفه ای را من در ۱۳۴۷ با او شروع کردم.
* همه داود رشیدی را به خاطر بلند نظری‌اش دوست داشتند
* در فیلم ها،دیکتاتور مابانه ولی خوشرو  و مهربان بود.
* هیچ چیزی را از کسی نمیخواست ولی خیلی چیزها به آدم ها داد.
 احترام برومند همسر داود رشیدی در مراسم وداع با داود رشیدى:
* همه مردم به ما لطف کردند چه دولتی؛ چه غیر دولتی.
از یزد پسته، از کرمان خرما و از رشت برای ما برنج می فرستادند…
* شما آنقدر مردم خوبی هستید که مسئولان هم تحت تاثیر شما قرار گیرند.
* مردم ما را دوست دارند و به همین دلیل مسئولان  هم مجبور می شوند ما را دوست داشته باشند.
* من بدون داود هیچ هستم. همه به ما تسلیت گفتند از رییس جمهور تا هنرمندان، اما رئیس دولت اصلاحات به منزل ما آمدند و پیام بسیار زیبایی دادند و به خاطر اینکه پیامشان جایی چاپ نشد از  همین جا از ایشان تشکر کنم.
* سپس لیلی رشیدی به روی سن آمد و پیام تسلیت رئیس دولت اصلاحات را قرائت کرد که با تشویق حاضرین مواجه شد.


باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.