جزییات کامل بیمه دانش آموزان علام شد

۵ م دیماه ،

بینا- مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام دانش‌آموزان در طول مدت شبانه‌روز در داخل و خارج از محیط آموزشگاه تحت پوشش بیمه حوادث دانش‌آموزی می باشند.
به گزارش بینا، فرشید سیاری به اعلام جزییات بیمه حوادث دانش‌آموزی پرداخت و اظهار داشت: آغاز بیمه حوادث دانش‌آموزان به صورت فراگیر در کشور مربوط به سال ۱۳۶۱ است و این پوشش بیمه‌ای طبق نظارت بیمه مرکزی ایران با طرح‌های تازه به صورت اجباری در تمام سطوح مدارس تحصیلی و کارکنان آموزش و پرورش آغاز شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیمه حوادث دانش‌آموزی با اجرای وسیع در اقصی نقاط کشور (حتی دورافتاده‌ترین نقاط) توانسته است گام‌های مؤثری در پوشش و اجرای خدمات بیمه‌ای به دانش‌آموزان داشته باشد.

۳ گروه از پرداخت حق بیمه معافند
سیاری به تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش بیمه حوادث دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: در هر سال تحصیلی تمام دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در تمام مقاطع تحصیلی، تحت پوشش می باشند و بر اساس آمار در سال تحصیلی ۹۱ـ۱۳۹۰ بیش از ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش این بیمه‌نامه بودند.
وی دربارهٔ نرخ حق بیمه حوادث دانش‌آموزی به فارس گفت: نرخ حق بیمه هر ساله بر اساس سقف تعهدات، ضریب خسارت در سال قبل و تعرفه‌های خدمات پزشکی تعیین می‌شود و در سال جاری نیز حق بیمه هر یک از بیمه‌شدگان مبلغ ۱۵ هزار ریال در یک سال است؛ البته دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و فرزندان شاهد از پرداخت حق بیمه معاف می باشند.

پوشش بیمه مسئولیت مدنی تمامی اردوهای دانش‌آموزی
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به تعهدات بیمه‌گر در سال تحصیلی ۹۲ـ اشاره کرد و افزود: «جبران غرامت فوت ناشی از اتفاق در شبانه‌روز و در طول مدت قرارداد مبلغ ۱۸ میلیون ریال»، «جبران غرامت نقص عضو (دائم، کلی، جزئی) ناشی از اتفاق در شبانه روز و در طول مدت قرارداد تا سقف ۲۵ میلیون ریال»، «هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستان ناشی از هر اتفاق و زلزله تا سقف ۳ میلیون ریال»، «جبران هزینه‌های اعمال جراحی ناشی از بیماری و به شرط بستری در بیمارستان تا سقف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال»، «هزینه خرید و پیوند کلیه مبلغ ۸ میلیون ریال»، «پوشش بیمه مسئولیت مدنی تمامی اردوهای دانش‌آموزی تا سقف دیه کامل» و «پوشش کامل اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی» است.
وی در خصوص پوشش بیمه‌ای اردوهای راهیان نور توضیح داد: « پرداخت غرامت فوت و نقص عضو در اثر اتفاق مبلغ ۹۴۵ میلیون ریال» و «پرداخت هزینه پزشکی در اثر اتفاق مشمول بیمه تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال» است.

بیمه دانش‌آموزی شبانه‌روزی است
سیاری با بیان اینکه تمامی مواردی که تعریف اتفاق بر آن صدق کند، شامل این پوشش بیمه‌ای است، گفت: تعریف اتفاق عبارت است از اتفاق ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه‌شده یا ذینفع بروز کرده باشد و منجر به فوت یا صدمه بدنی (جرح، نقص عضو و از کارافتادگی) بیمه شده شود.
وی تأکید کرد: تمام دانش‌آموزان در طول مدت شبانه‌روز در داخل و خارج از محیط آموزشگاه تحت پوشش می باشند.

سطح پوشش بیمه‌ای مناطق روستایی و شهری یکسان است
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سطح پوشش بیمه‌ای مناطق روستایی یا شهری تفاوتی ندارد.
وی ادامه داد: همان گونه که در تعهدات قرارداد مشخص شده، تمام دانش‌آموزان در طی سنوات قبل در صورت بروز اتفاق از تعهدات این قرارداد بهره‌مند شده‌اند، لیکن طی سال‌های قبل مواردی وجود داشته که به صورت خاص و ویژه مورد بررسی و پرداخت از سوی شرکت‌های بیمه‌گر طرف قرارداد قرار گرفته، که می‌توان به زلزله استان آذربایجان شرقی و یا اتفاق دلخراش آتش‌سوزی مدرسه استان فارس اشاره کرد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. رضا:

    چه شرکت بیمه ایی دانش اموزان سال ۹۳و۹۴ را در استان البرز بیمه کرده است

  2. Mahdi 021:

    ایا عینک هم شامل بیمه ی دانش اموزی میشود

  3. عثمان خضری:

    با سلام
    دختر اینجانب تابستان امسال بعلت سر گیجه از پشت بام سقوط کرد . ایشان را در بیمارستان آذربایجان ارومیه بستری و بعلت شکستگی مهره عمل جراحی شد بعد از سه روز مرخص و مبلع ۱۵ میلیون هزینش شد بیمه کارکنان دولت ۵۲۷۰۰۰۰ را پرداخت و مبلغ ۹۷۳۰۰۰۰تومان را نقدا پرداخت نمودم . فاکتورها را تحویل تعاون اداره دادم بعد از دو ماه مبلغ ۱۵۰۰هزار تومان بابت حق بیمه پرداخت نمودند. واقعا تعجب کردم حتی یک دهم پول پرداختی نیز نبود . من همکار فرهنگی هستم. و پول بیمارستان را از فامیل قرض گرفته بودم . حالا بعد از دو ماه باید به دنبال وام بانکی برای پرداخت بدهی باشم. واقعا تعهدات این بیمه کم و خسارات پرداختی ارزشی ندارد. سپاسگزار پیگیریتان هستم. خضری از سردشت دبستان توحید شماره موبایل ۰۹۱۴۴۴۲۷۶۴۹

  4. صلاح:

    با سلام . من چند وقت پیش طی یک حادثه در مدرسه زانو و استخوان ران پام دچار شکستگی شدند و دو بار زیر عمل جراحی قرار گرفتم . دوره درمانم هم سه ماه است .خواستم بدانم که آیا بیمه دانش آموزی هزینه درمان یا حتی دیه به من پرداخت می کند یا خیر؟ لطفا پاسخ دهید با تشکر از شما

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.