جزییات گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی/ مالکان صنایع و صنوف برای ثبت نام اقدام کنند

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت شروط و الزامات آغاز به کار صنوف و صنایع در استانها از فردا و تهران از ۳۰ فروردین ماه را اعلام کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، مهندس محسن فرهادی در ارتباطی ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران درباره اجرای گام دوم طرح فاصله گذاری هوشمند از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه، گفت: از فردا در کلیه استان های کشور گام دوم فاصله گذاری اجتماعی با رعایت الزامات سلامت محیط و کار در واحدهای صنفی و صنعتی به مرحله اجرا در می آید، اما در پایتخت و در شهر تهران به دلیل شرایط خاص وجود جمعیت و شاهراه بودن اقتصادی _ اجتماعی این طرح از روز ۳۰ فروردین ماه اجرا خواهد شد.

 وی گفت: بنابراین کلیه مالکان، مدیران و متصدیان واحدهای صنفی و صنعتی و نه کسانی که در این واحد ها شاغل هستند، باید به سایت وزارت بهداشت با مراجعه به آدرس  salamat.gov.ir ثبت نام کنند. در این سایت یک سری اطلاعات کلی از افراد پرسیده شده و افراد اطلاعات خود نظیر کد ملی، آدرس و مشخصات واحد صنفی و صنعتی را بارگذاری می‌کنند و در آنجا اعلام می‌کنند که به مقررات بهداشتی پایبند بوده و با رعایت این مقررات می‌توانند فعالیت واحد صنفی و صنعتی خود را با شرایط پاندمی ویروس کرونا منطبق کنند.

فرهادی افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای آن است که واحد صنفی و صنعتی ارائه دهنده خدمت در راستای ارائه خدمت هم باید سلامت خود و سلامت مشتریانش را تأمین کند و هم از نظر اقتصادی به فعالیت بپردازد. فاصله گذاری اجتماعی زمانی موفق می‌شود که تمام کسانی که ذینفع هستند یعنی ارائه ارائه دهنده خدمت، گیرنده خدمت و آحاد مردم در آن مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: نکته دیگر آن است که کلیه دستگاههای دولتی و بخش خصوصی برای تدوین این پروتکل ها با یکدیگر همکاری داشتند و امیدواریم این تعامل در راستای اجرای این برنامه نیز ادامه داشته باشد. این طرح با مشارکت اتاق اصناف ایران و اتاق اصناف تمام صنف ها برگزار می شود و خوشبختانه آنها در کنار همکاران ما در وزارت بهداشت در سطح اول قرار خواهند گرفت. سازمان تعزیرات و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذیربط نیز مشارکت دارند. البته واقعیت آن است که شرط اساسی این برنامه در گرو همکاری واحدهای صنفی و صنعتی است.

وی تاکید کرد: افرادی که به سامانه مذکور مراجعه نکرده و ثبت نام نکنند در مسیر صدور مجوز فعالیت قرار نخواهند گرفت. امیدواریم با اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی و با رعایت الزامات سلامت محیط و کار بتوانیم در مقابله با ویروس کرونا موفق باشیم

ادامه دارد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.