جست و جوی اشخاص گمشده توسط پلیس برای همیشه متوقف شد!

۰۶خردادماه،

مقامات پلیس فرانسه، اخیراً با انتشار یافتن یک اعلامیه جنجال برانگیز در پایگاه اینترنتی دولت فرانسه اعلام کرده‌اند از این به بعد پلیس هیچ گونه مسئولیتی در قبال پیدا کردن اشخاص بزرگسالی که به هر دلیلی در این کشور گم یا ناپدید می‌شوند، ندارد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،مقامات فرانسوی اوایل این هفته رسماً اعلام کردند پلیس این کشور از این پس عملیاتی برای جست و جوی اشخاص بزرگسالی که گم یا ناپدید می‌شوند، انجام نخواهد داد.

رسانه‌ها به کسانی که قصد دارند به فرانسه سفر کنند توصیه کرده‌اند اگر یکی از کسان شما بر حسب اتفاق در این کشور گم یا ناپدید شد، نباید انتظار داشته باشید پلیس به سراغ تان بیاید یا کوچک‌ترین قدمی برای پیدا کردن گمشده شما بردارد.

مقامات پلیس، اخیراً با انتشار یافتن یک اعلامیه جنجال برانگیز در پایگاه اینترنتی دولت فرانسه اعلام کرده‌اند از این به بعد پلیس هیچ گونه مسئولیتی در قبال پیدا کردن اشخاص بزرگسالی که به هر دلیلی در این کشور گم یا ناپدید می‌شوند، ندارد.

مقامات پلیس تنها در دو حالت ممکن است برای انجام عملیات جست‌وجوی فرد گمشده اقدام کنند؛ حالت اول این است که به شهادت اطرافیان، فرد گمشده قصد خودکشی داشته یا پیش‌تر اقدام به خودکشی کرده باشد و در حالت دوم، چنانچه شواهد و مدارک به درستی ثابت کنند که فرد گمشده طبق نقشه‌ای از پیش تعیین شده توسط فرد یا اشخاصی ناشناس ربوده شده، آن وقت ممکن است اشخاص پلیس وارد عمل شوند و
جست و جوی فرد گمشده را آغاز کنند.

براساس آمار یک آژانس کارآگاهی خصوصی در شهر کن فرانسه، سالانه نزدیک به ۱۵ هزار نفر بی‌آن که کوچک‌ترین ردی از خود برجای گذارند، در فرانسه گم می‌شوند. این در حالی است که
هیچ گونه آماری در ارتباط با تعداد اشخاص گمشده‌ای که بعدها پیدا می‌شوند، در دست نیست و به این ترتیب می‌توان گفت مشخص نیست عملیات جست وجوی اشخاص گمشده در فرانسه، پیش از این تا چه اندازه موفقیت‌آمیز بوده است.

انتشار خبر توقف تلاش پلیس برای یافتن گمشدگان که طی روزهای اخیر سبب به راه افتادن جنجال‌های فراوان در فرانسه شده، واکنش‌های متعددی را به همراه داشته است. به باور برخی اشخاص، چنین تصمیمی فرصت تازه‌ای را در اختیار آدم ربایان و تبهکاران قرار می‌دهد، تا با خیال راحت طعمه‌های خود را شکار کنند و مقاصد شوم خود را به مرحله اجرا درآورند، بدون این که نگران باشند پلیس کوچک‌ترین قدمی برای پیگیری سرنوشت فرد گمشده برخواهد داشت.

از سوی دیگر شماری معتقدند، این خانواده‌های اشخاص گمشده می باشند که هر روز بدون دریافت هیچ گونه پاسخی رنج می‌برند. حالا با بسته شدن آخرین مسیر یاری و کمک به خانواده‌هایی که عزیزان شان را گم کرده‌اند، آخرین روزنه امید نیز از دسترس آن‌ها خارج می‌شود و این خود می‌تواند منجر به شکل‌گیری عواقب جبران‌ناپذیری شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.