جشنواره‌ی موسیقی فجر انگیزه‌ای برای پیشبرد اهداف هنری است

۳۰م دیماه ،

موسیقی ایرانیان: سرپرست گروه آوازی «سونات» که در بخش رقابتی شاخه‌ی آواز جمعی بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر حضور دارد جشنواره‌ی موسیقی فجر را فرصتی دانست تا گروه‌های موسیقی با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شده و انگیزه بیشتری برای پیشبرد اهداف هنری خود پیدا کنند.

محسن بافنده در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر گفت: در جشنواره موسیقی فجر امسال قرار است از مجموعه رکوئیم موتزارت که دارای ۱۴ قسمت است ۱۰ قسمت را که دارای قطعه سلو نیست، اجرا کنیم. سه قطعه‌ی آکاپلا از راخمانینف،‌ یک قطعه فولکلور ارمنی و قطعه «اکو» از دیگر قطعات ما است که به گوش مخاطبان خواهد رسید.

او ادامه داد: اعضای گروه آوازی ۲۰ نفر است و یک پیانیست در کنار سایر اعضا حضور دارد.

این هنرمند که از شهرستان رشت به همراه گروهش در جشنواره حضور پیدا می‌کند، جشنواره‌ی موسیقی فجر را انگیزه‌ای برای گروه‌هایی که در شهرستان فعالیت می‌کنند‌، دانست و افزود: موسیقی‌های این‌چنینی در شهرستان‌ها بسیار شناخته شده نیست. بنابرین جشنواره فرصتی است تا گروه‌ها با نقاط ضعفشان آشنا شده و برای این جشنواره برنامه‌ریزی داشته باشد.

بافنده در ارزیابی خود از وضعیت‌، داوری جشنواره موسیقی فجر گفت:  سال قبل در فراخوان جشنواره اعلام شده بود که گروه‌های کر باید حداقل تعداد خوانندگانشان هشت نفر باشد‌، این در حالی بود که  گروهی که سال قبل مقام آورد،‌ ۶ نفره بود. به زعم بنده بهتر است گروه‌های آوازی از گروه‌هایی که به طور جدی «کُر» کار می‌کنند مجزا شوند چرا که هدایت یک گروه «کر» ۲۰ نفره بسیار دشوار است.

رهبر گروه آوازی سونات مقوله جوانگرایی در جشنواره موسیقی فجر را مثبت ارزیابی کرد و افزود:‌ «جوان گرایی» صرفا شعار جشنواره نیست بلکه به‌طور کامل به این مقوله اهمیت داده شده است و گروه‌هایی نیز که در جشنواره مقام آوردند‌، در رده‌ی سنی جوان قرار داشتند. به هر حال در جشنواره‌ی موسیقی فجر،  فرد این احساس را دارد که کارش دیده می‌شود.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری حسن ریاحی ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.