جشنواره ادبی «سیاه و سفید، زشت و زیبا» تمدید شد

جشنواره ادبی «سیاه و سفید، زشت و زیبا» تمدید شد

ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه؛

جشنواره ادبی «سیاه و سفید، زشت و زیبا» تمدید شد

دبیر علمی جشنواره ادبی “سیاه و سفید، زشت و زیبا” از احتمال تمدید این جشنواره خبر داد.

تاریخ : یکشنبه ۵ شهریور ساعت ۱۵:۱۷

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای شفق، ابوالفضل درخشنده دبیر علمی جشنواره ادبی “سیاه و سفید، زشت و زیبا” با بیان اینکه تا کنون بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است از احتمال تمدید این جشنواره تا پایان شهریور خبر داد.
درخشنده با بیان قالب ادبی داستانک در این جشنواره گفت: هنرمندان داستان نویس موظف هستند تا سوژه هایی برای نگارش داستان انتخاب کنند که ویژگی های فکر اولیه ی آن قابلیت گسترش تنها در ۲۵۰ کلمه را داشته باشد و این یعنی توجه ویژه به آرایه های ادبی جهت انتقال بیشتر مفاهیم در کمترین کلمات.
وی با اشاره به خاص بودن شرکت کنندگان در این جشنواره افزود: چینش کلمات و استفاده از آرایه های تلمیح، استعاره، تشبیه، کنایه و همچنین توجه نویسنده به ابزار پرداخت تلخیص در این قالب نگارشی، منجر به محدود شدن شرکت کنندگان در این جشنواره تکنیکی می‌گردد و در اصل رقابت در این جشنواره مختص نویسندگان آشنا با اصول داستان نویسی است.
درخشنده ضمن بیان مهندسی معکوس در اخلاق پردازی در حوزه ادبیات داستانی، داستان را زبان مشترک تمامی نسل ها دانست و گفت: همانگونه که اجداد ما با نقل سینه به سینه قصه ها و حکایت ها سعی در انتقال هنرمندانه ارزش ها به نسل بعد از خود را داشته اند، این جشنواره نیز در صدد است تا فضایل اخلاقی را با زبان هنر به دیگران منتقل نماید و در این راستا آثار برگزیده در این جشنواره در قالب مجموعه داستان کوتاه، به صورت کتاب در اختیار تمامی مردم فهیم و اخلاق مدار قرار می گیرد
مسئول هیئت داوران جشنواره ادبی”سیاه و سفید، زشت و زیبا”پیرامون شائبه سفارش نویسی در این جشنواره با نگرش به موضوعات اعلامی گفت: سفارش نویسی به معنای این است که متولیان جشنواره بگویند که نویسندگان چه بنویسند! در حالی که در این جشنواره و یا موارد مشابه تنها محورهای نگارش اعلام می شود نه محتوای نگارش. او در ادامه افزود: در این جشنواره موضوعاتی مطرح شده است تا نویسندگان با توجه به موضوع اعلامی داستان خود را با سلیقه، بینش و عقیده خود بنویسند و این به هیچ عنوان دخالت در محتوا نیست.
گفتنی است جشنواره ادبی “سیاه و سفید، زشت و زیبا ” طی فراخوانی فعالیت خود را از یکم مرداد آغاز کرد. در این جشنواره شرکت کنندگان می‌بایست آثار خود را با موضوعات راستگویی و دروغگویی، غیبت و ذکر خیر، ساده زیستی و تجمل‌گرایی، احترام ـ تکریم و بی احترامی ـ حرمت شکنی، عفو و غضب و صبر و کم‌تحملی تا ۱۵ شهریورماه به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران، خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی، خیابان۲۱، فرهنگ‌سرای شفق، واحد روابط عمومی، دبیرخانه جشنواره ادبی “سیاه و سفید، زشت و زیبا ” ارسال نمایند.

کد خبر: ۴۵۴۰۱

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.