جشنواره ادبی ۱۵ خرداد لایه های مخفی این قیام را مشخص کرد

ˈ جعفر کاظمی ˈ روز جمعه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ادبی ۱۵ خرداد که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش های رازی ورامین برگزار شد گفت : نخستین جشنواره ادبی ۱۵ خرداد به همت مؤسسه رسول آفتاب و با همکاری اداره کل ارشاد استان تهران در شهرستان ورامین برگزار شده است .

وی اظهار داشت: این جشنواره در چهار قالب شعر نیمایی و کلاسیک، خاطرات خودنوشت و دیگرنوشت، داستان شامل رمان، داستان کوتاه و داستانک و مقاله برگزار می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گفت: نخستین دوره این جشنواره بصورت استانی برگزار می شود و از سال آینده با همکاری اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان تهران به عنوان کنگره ملی ۱۵ خرداد برگزار خواهد شد.

وی افزود: از زمان فراخوان جشنواره تا پایان مهلت آثار ، ۵۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری آثار ارسالی، ۲۴ اثر به عنوان اثر برتر معرفی و به مرحله اختتامیه راه یافتند. آثار ارسالی از سوی هنرمندان به صورت چهار جلد کتاب چاپ و در روز اختتامیه رونمایی می شود.

کاظمی اظهار داشت : همزمان با دریافت آثار ارسالی علاقمندان ، یک گروه محقق با حضوردر مناطق مختلف اقدام به جمع آوری اسناد و خاطرات این قیام کردند و بیش از ۵۰ ساعت مصاحبه با شاهدان این واقعه انجام دادند که حاصل آن به صورت یک کتاب جامع چاپ خواهد شد .

وی تصریح کرد : دو کتاب ˈدانه ای که در خاک افتد ˈ درقالب شعر و کتاب ˈ فصل درو ˈ در قالب مجموعه داستان ارسالی از سوی شرکت کنندگان در جشنواره ادبی ۱۵ خرداد رونمایی خواهد شد .

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین ادامه داد: به نفرات اول هر چهار موضوع این جشنواره کمک هزینه سفر حج، نفرات دوم کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، نفرات سوم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و به نفرات شایسته تقدیر نیز هدایای نقدی اهدا می شود.

تهرام/۷۲۵۴ /۱۶۰۰/

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.