جشنواره اطلاع رسانی ، مسابقه و همایش عکس از تهدید تا سلامت برگزار می گردد

۷ م دیماه ،

اولین جشنواره اطلا ع رسانی، مسابقه وهمایش علمی تناسب اندام و بدنسازی از تهدید تاسلامت ۱۰تا ۱۱ بهمن ماه در تهران برگزار می گردد.

 دکتر ربابه شیخ الاسلام دبیر جشنواره در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود: اضافه وزن و چاقی از پدیده های قرن جاری است که روز به روز با تغییر شیوه زندگی،  افزایش شهر نشینی و کاهش فعالیت های بدن گسترده و پیچیده تر می گردد و به عنوان  عاملی موثر در بروز و شیوه بیماری های مزمن و تحلیل  برنده مانند دیابت،  بیماری های قلب و عروق،  افزایش فشار خون،‌ مشکلات شدید مفصلی، استخوانی و سکته های قلبی و مغزی شناخته می گردد.

 وی گفت: اصلاح شیوه زندگی،  پرداختن به فعالیت های بدن و تلاش برای  مدیریت وزن  و داشتن تناسب اندام  و سلامت عمومی مورد تاکید تمامی متخصصین سلامت است  ولی استفاده نادرست از رژیم های  غذایی  و مکمل ها،  کاربردها نابه جا از وسایل و ابزارها و روش هایی که به منظور تناسب اندام و خصوصا بدنسازی و پرورش اندام تبلیغ می شوند.

شیخ الاسلام تصریح کرد: اغلب مخاطراتی مانند نارسایی های کلیوی و مشکلات کبدی  برای استفاده کنندگان پیش می آورد که ممکن است عوارض آن کشنده  و با همراه با بروز ناتوانی های مهمی مادام العمر باشد.

وی با بیان این که با توجه به اهمیت موضوع به خصوص پیشبرد فرهنگ همگانی تناسب اندام  ایمن این جشنواره برگزار می گردد عنوان کرد: محورهای  این جشنواره و همایش علمی  شامل رژیم های  غذایی، نسخه ها  وبرنامه های بدنسازی، مکمل های غذایی ، هورمونها و شبه هورمونها،  نوشیدنی های ورزشی، ابزار و دستگاه ها،  مکمل های ورزشی  و مراکز ارائه دهنده خدمات تناسب اندام و بدنسازی و اهداف ، انگیزه ها و فرهنگ تناسب اندام و بدنسازی است.

شیخ الاسلام به  مسابقه این جشنواره اشاره و تاکید کرد: مسابقه برای عموم مردم خصوصا جوانها بر اسا س محورها به صورت شرح حال نویسی،  مقاله نویسی،  کاریکاتور، خاطره نگاری، فیلم های کوتاه،‌ وبلاگ نویسی  برگزار می گردد.

وی خاطر نشان کرد:  علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشترو ارسال آثار می توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره به  www.obehan.behsite,ir  مراجعه کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.