جشنواره امام رضا (ع) الگویی از همگرایی دستگاههای مختلف در ترویج فرهنگ رضوی است

به گزارش ایرنا، سید محمد حسینی پنجشنبه شب در مراسم پایانی دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در مشهد افزود: این جشنواره نقش ویژه ای در گسترش فرهنگ رضوی در جهان ایفا می کند.

وی گفت: امسال در این راستا برنامه های مختلف و متنوعی اجرا شد که برنامه های پژوهشی و تحقیقی دانشگاههای مختلف در این زمینه از جمله آنها است.

وی افزود: این برنامه ها از شلمچه که دروازه ورودی حضرت امام رضا (ع) به ایران است آغاز شد و در مسیر شلمچه تا مشهد نیز برنامه های مختلفی از جمله احیای قدمگاهها، مراسم ویژه در مقبره ۱۵۰ امامزاده و برنامه های متنوع اجرا شد.

حسینی گفت: در سفر چهارم هیات دولت، تشکیل بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) تصویب شد که فعالیت خود را در ساختمانی که برای این منظور در نظر گرفته شده آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آثار ارسال شده به این جشنواره نسبت به پارسال چهار برابر شده است، افزود: سال گذشته ۱۰۳ هزار اثر به این جشنواره بین المللی ارسال شد که این تعداد امسال به ۵۸۳ هزار اثر افزایش یافت.

وی اظهار امیدواری کرد که هر سال شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این جشنواره نسبت به سال قبل از آن باشیم.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هشت جشنواره از ۱۰ جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در دولت های نهم و دهم برگزار شده است.

محمود صلاحی افزود: معرفی شدن مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور، ایجاد کارگروه ملی زیارت و اختصاص ردیف خاص برای اعتبارات زیارت، تشکیل معاونت زیارت و امور زائرین در استانداری خراسان رضوی، طرح تحقیقاتی مطالعات کمی و کیفی زیارت، از جمله کارهایی است که در دولت احمدی نژاد در راستای گسترش فرهنگ رضوی انجام شده است.

وی گفت: در اجرای جشنواره بین المللی امام رضا (ع) ۲۵۰ هزار برنامه فرهنگی و هنری در سراسر ایران و ۴۸ کشور و ۱۸۰ نقطه جهان اجرا شد و بسته های فرهنگی برای آنها ارسال شد.

صلاحی افزود: با توجه به کثرت برنامه ها در بسیاری از استانها نیز هفته فرهنگ رضوی برگزار شد.

وی همچنین خواستار ایجاد موزه آثار و اسناد این جشنواره در مشهد شد.

سید جواد جعفری دبیر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) نیز گفت: ۵۸۳ هزار و ۵۶۱ اثر از هنرمندان، ادیبان و محققان داخل و خارج کشور به این جشنواره ارسال شد که با نظارت ۵۰۰ عضو هیات علمی مورد داوری قرار گرفت.

در این مراسم از هشت خادم فرهنگ رضوی داخل کشور و هشت تن از خادمین فرهنگ رضوی در خارج از کشور قدردانی شد.

علاوه بر آن یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) نیز با فرمان معاون اول رییس جمهوری آغاز شد./۲

۶۶۴/۶۵۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.