جشنواره بام منطقه ۱۰ با انتخاب ۱۰ ایده برتر به کار خود پایان می‌دهد

۱۴اردیبهشت،

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۰ در راستای استفاده از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان در مدیریت شهری از برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره بام در منطقه خبر داد.

امیرحسین بهاری صفت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: جشنواره برترین ایده‌های محلی (بام شهر) فرصتی است تا شهروندان با ارائه ایده‌ها، ابتکارات، اختراعات و پیشنهادهای خود شهر تهران را برای داشتن محله پویا، سالم، زیبا، روان، ایمن، پاک و در نهایت شهری آباد هدایت کنند.
 
وی در ادامه با بیان مهمترین اهداف اجرای این جشنواره افزود: عملیاتی کردن رویکرد ارتقای شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد اجتماعی توسعه آموزش‌های شهروندی و ارتقای فرهنگ شهر نشینی، ارتقای نقش شهروندان در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها مشارکت مستقیم شهروندان در رفع مشکلات شهری و معضلات اجتماعی،‌ ترغیب شهروندان به اندیشیدن دربارهٔ مشکلات شهر، ایجاد اعتماد دو جانبه میان مدیریت شهری و شهروندان برای حل مشکلات و جست و جوی تفکرات خلاق از مهمترین رویکردهای اجرای این جشنواره است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: برای اجرای جشنواره بام شهر از دی سال ۹۱ آخر فروردین امسال بیش از هزار ۲۸۰ پرسشنامه با موضوعاتی: ویژگی‌های محله پویا، سالم،‌زیبا، روان، ایمن، پاک و محله آباد و همچنین ارائه بهترین راهکارها و ایده‌ها با توجه به مشکلات موجود در هر محله از طریق خانه‌های علم و زندگی با حضور خانه به خانه کارشناسان درمیان شهروندان منطقه توزیع شده است.
 
وی همچنین دربارهٔ نحوه داوری وجمع آوری نقطه نظر و دیدگاه‌های اهالی تصریح کرد:‌ پس از پاسخگویی شهروندان به سوالات و تحویل آن به مدیر محله، یک کارگروه تخصصی متشکل از مدیر محله،‌ اعضای شورایاری و کارشناسان حوزه شهری براساس معیارهای تعیین شده نظرها ودیدگاه‌ها دریافتی را مورد بررسی قرار می‌دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: مراسم پایانی جشنواره روز ۱۵ اردیبهشت با حضور دکتر ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مجتمع غنی پور برگزار می‌شود./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.