جشنواره بداهه نویسی روز معلم و حضرت فاطمه(س) برگزیدگانش را شناخت

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در هفتمین برنامه معنوی بداهه که به همت سازمان بسیج هنرمندان استان تهران برگزار شد، بیش از ۴۰۰ اثر از ۱۷۰ هنرمند در رشته های گرافیک، عکاسی، طراحی، نقاشی و خوشنویسی شرکت کردند و این آثار از سوی ۹ داور مورد ارزیابی قرار گرفتند که در نهایت ۱۰ نفر از این هنرمندان حایز رتبه برتر شدند.

‘مجید سرسنگی’ مدیر عامل خانه هنرمندان و عضو شورای عالی هنرمندان سازمان بسیج هنرمندان کشور در این مراسم که عصر روز جمعه برگزار شد، تشکیل بسیج را یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران دانست که به عنوان یک نهاد مردمی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و پس از جنگ تحمیلی در قالب جدید تولد دوباره یافت و امروز برای پاسداری از ارزش های انقلاب به حوزه فرهنگ و هنر ورود کرده است.

وی هدف از تشکیل سازمان بیسج هنرمندان را جلوگیری از انقلاع فرهنگی و هنری در کشور و پرورش هنرمندان برخاسته از تفکر بسیج دانست و گفت: توجه به هنر اصیل که برخاسته از معیارهای دینی، اخلاقی، انقلاب و دفاع مقدس باشد، از اهداف این سازمان است.

سرسنگی در ادامه به تلاش دشمن در عرصه های فرهنگی و هنری برای تخریب افکار جوانان ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: هنر در ذات خود حاوی اخلاق، دین و کمالات انسانی است و اگر چیزی جز این باشد تنها می توان نام تکنیک را بر آن نهاد.

مدیر عامل خانه هنرمندان در ادامه تاکید کرد: هنر و فرهنگ زمانی می تواند به رشد و بالندگی برسد که به دور از دریچه های تنگ سیاست و جریان های حزبی، تنها در خطا ولایت حرکت کند.

سرسنگی، با تاکید بر اینکه خانه هنرمندان ایران خود را مدافع هنرهای ارزشی در کشور می داند، گفت: خانه هنرمندان ایران تلاش کرده است تا پایگاهی برای حضور هنرمندان بسیجی باشد.

‘حسین نادری’ مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان تهران نیز حمایت از آثار هنرمندان و جذب هنرمندان متعهد به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی را هدف اصلی برگزاری این رویدادهای فرهنگی و هنری در کشور یاد کرد و گفت: این سازمان می خواهد پل ارتباطی بین هنرمندان و قشر بسیج در کشور باشد تا هنر متعالی در کشور را به کمال خود برساند.

وی با تاکید دبر اینکه سازمان بسیج هنرمندان استان تهران با برگزاری این مسابقات هنری قصد موازی کاری با دیگر نهادهای فرهنگی و هنری در کشور را ندارد، از برگزای جشنواره دو سالانه تئاتر و ادبیات داستانی با محوریت بیداری اسلامی و دفاع مقدس در سال جاری خبر داد که برگزیدگان آن به مرحله کشوری این مسابقات راه خواهند یافت.

در ادامه این مراسم یاد مرحوم ‘اباصلت صادقی ‘ از استادان صاحب نام خوشنویسی کشور از شهرستان تکاب استان آذربایجان گرامی داشته شد.

این مراسم با انتخاب آثار برگزیده هنرمندان و اهدای تندیس، لوح یادبود و جوایز آنان از سوی برگزارکنندگان این رویداد هنری به کار خود پایان داد.

فراهنگ ۲۰۲۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۷۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.