جشنواره برلین از کن لوچ تقدیر می کند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین با برنامه هایی ویژه از کن لوچ فیلمساز نامدار بریتانیایی تقدیر به عمل می آورد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، برگزاری بخش مرور آثار این فیلمساز کهنه کار و اهدای جایزه افتخاری خرس طلایی دستاورد یک عمر فعالیت هنری از جمله برنامه های شصت و چهارمین دوره جشنواره برلین خواهد بود.

دیتر کاسلیک مدیر جشنواره برلین روز جمعه در این زمینه گفت : سبب تقدیر از کن لوچ ادای دینی به نگاه انسان گرایانه او در سینماست. او فیلمسازی متعهد است و به صراحت زندگی طبقه کارگر انگلستان را به تصویر می کشد.

در بیانیه ای که روز جمعه برای اطلاع رسانی این بزرگداشت و به قلم کاسلیک انتشار یافت آمده است : لوچ یکی از بهترین فیلمسازان حال حاضر اروپاست که سابقه فعالیتش به نیم قرن می رسد.پنجاه سال فعالیت خلاقانه و مداوم. علاقه جدی لوچ به مردم و سرنوشت آدم‌ها و تعهد موشکافانه او به جامعه در انواع و اقسام نگرش‌های سینمایی، نمایان است. ما او را در مقام یک کارگردان مورد تقدیر قرار می‌دهیم و به خاطر اینکه در فیلم‌هایش بی‌عدالتی‌های اجتماعی را با شوخ‌طبعی منعکس می‌کند، بسیار تحسین می‌کنیم.

لوچ ۷۷ ساله برای فعالیت‌های اجتماعی خود و فیلم‌هایی دربارهٔ مناقشه‌های کارگری شهرت دارد. او اغلب در فیلم‌هایش از بازیگران عیر حرفه‌ای استفاده می‌کند.

بخش مرور آثار لوچ با نمایش ۱۰ فیلم او از جمله درام/مستند “کتی به خانه بیا” (۱۹۶۶)، “شانزده سالگی شیرین” (۲۰۰۲) و “در جست و جوی اریک” (۲۰۰۹) با بازی اریک کانتونا ستاره فرانسوی دنیای فوتبال، همراه است.

لوچ سال ۲۰۰۶ برای “باد بر مرغزار می‌وزد” جایزه نخل طلای جشنواره کن را دریافت کرد. داستان این فیلم در دوران جنگ استقلال ایرلند و جنگ داخلی پس از آن روی می‌دهد.    

فیلمساز بریتانیایی سال قبل با فیلم مستند “روح ۴۵” دربارهٔ تاثیر جنگ جهانی دوم در تحولات بریتانیا در بخش نمایش ویژه جشنواره برلین حضور داشت.

“قوش”، “دستور کار پنهان”، “زمین و آزادی”، “ترانه کارلا”، “نام من جو است”، “نان و گل‌های رز”، “این یک دنیای آزاد است”، “جاده ایرلندی” و “سهم فرشتگان”  از دیگر ساخته‌های لوچ به شمار می روند.

شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین ۶ تا ۱۶ فوریه (۱۷ تا ۲۷ بهمن) برگزار می‌شود. “هتل بزرگ بوداپست”تازه‌ترین ساخته وس اندرسون فیلمساز آمریکایی فیلم افتتاحیه جشنواره است.

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.