جشنواره تئاتر استانی نباید به عنوان یک حرکت فرهنگی مقطعی تلقی شود

حسین مسافرآستانه معتقد است، جشنواره تئاتر استانی نباید به عنوان حرکت فرهنگی مقطعی تلقی شود، بلکه باید برآیندی از فعالیت یک سال هنرمندان استان باشد.

به گزارش هنرآنلاین، حسین مسافرآستانه که داوری آثار جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی را برعهده داشته است در گفت و گویی اظهار داشت: تولید صرفا برای حضور در جشنواره تئاتر استانی اشتباه بزرگی است و باعث می شود کارگردانان از نقاط ضعف و کاستی های آثارشان، که در اجرای عمومی نمایش ها آشکار می شود، آگاهی پیدا نکنند.

وی بیان کرد: هنرمندان باید در طول سال به اجرای نمایش ها بپردازند تا از میان این اجراهای متعدد، بهترین آثار به جشنواره تئاتر استان معرفی شود و در نهایت قوی ترین کار نمایشی به فجر راه یابد.

مسافرآستانه با بیان اینکه آثار یک استان معرف رشد تئاتر استان است، تاکید کرد: در صورتی که یک اثر فقط برای جشنواره استانی آماده شود، نمایش از نگاه مخاطب ارزیابی نمی شود و نقص هایی را در خود به همراه دارد که در زمان جشنواره نمایان می شود و این مسئله به هیچ وجه به نفع تئاتر استان نخواهد بود.

وی در مورد آثار هنرمندان استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی از معدود استان هایی است که فرهنگ اجرای عمومی در آن جریان دارد، بنابراین در طول سال شاهد تولید نمایش در این استانیم.

داور جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت و توجه به حوزه هنر در استان های کشور، افزود: توجه به تئاتر به عنوان یکی از شاخه های هنری، در رشد فرهنگی یک شهر تاثیرگذار است.

مسافرآستانه درباره آثار راه یافته به جشنواره استانی آذربایجان شرقی اظهار کرد: آذربایجان قدمتی دیرینه در حوزه نمایش دارد، به طوری که هم نسل گذشته، هم نسل میانی و هم نسل جوان که بیشترشان تحصیل کرده تئاترند، فعالیتی قابل توجه در این رشته داشته اند.

وی در پایان گفت: با حضور در این استان به عنوان داور جشنواره شاهد آثار بسیار خوبی بودم که از نظر ایده پردازی، ساختار نمایش، متن، اجرا و … از ویژگی های ممتازی برخوردار بودند و از میان حدود هشت اثر راه یافته به جشنواره دو اثر نمایشی با اختلاف بسیار کمی نسبت به دیگر آثار انتخاب شدند.

گفتنی است، حسین مسافرآستانه، پرویز پورحسینی و حسین عابدی داوری آثار جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی را، که در تبریز برپا شد، برعهده داشتند.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.