جشنواره تئاتر دانشگاهی مرکزیتی برای معرفی استعدادهای تازه

۰۹اردیبهشت،

رضا گوران، نویسنده و کارگردان تئاتر می‌گوید: توجه به تئاتردانشگاهی می تواند مرکزیتی برای معرفی استعدادهای تازه باشدو برآیند این اتفاق امروزه در تئاترحرفه ای دیده می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، گوران توضیح داد: جشنواره تئاتر دانشگاهی در دوران دانشجویی خودم اوایل دهه ۸۰ در قالب تئاتر دانشجویی فجر برگزار می شد.

کارگردان نمایش “یرما” ادامه داد: نمایش های که در دوره های قبل در جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا می شد از آثار حرفه ای آن روزها قوی تر بود.

گوران افزود: جشنواره تئاتر دانشگاهی محلی است که فکرها، ایده نو، انرژی و شعور نسلی که می خواهد نسل آینده بشود با تمام ناملایمات آن را می سازد.

کارگردان نمایش “هملت”تاکید کرد: بهره بردن از اشخاصی که به روز در بدنه جریان تئاتر فعالیت می کنند سبب تقویت جشنواره تئاتر دانشگاهی می گردد.

کارگردان نمایش “ابرهای پشت حنجره” معتقد است، بها دادن به تئاتر دانشجویی از سوی مسوولان کمک می کند نسلی را پرورش دهیم که حرفی برای گفتن دارد.

وی با بیان این که توجه به تئاتر دانشگاهی می تواند مرکزیتی برای معرفی استعدادهای تازه باشد، اضافه کرد: جشنواره به شناخت این اشخاص کمک کرده و می توانیم برایند این اتفاق را امروزه در تئاتر حرفه ای ببینیم که جشنواره آغاز گر آن بوده است. هنرمندان فعال امروز از این اتفاق بالا آمدند.

انتهای پیام/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.