جشنواره تئاتر فجر نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است

۸ م دیماه ،

باید برای جشنواره تئاتر فجر برنامه ریزی دراز مدت وجود داشته باشد و دبیرخانه آن در طول سال فعال باشد تا شاهد برگزاری جشنواره قوی‌تری باشیم.

به گزارش هنرآنلاین، رحمت امینی مدرس و کارگردان تئاتر ضمن بیان این مطلب به ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، اظهار داشت: حتی با تغییر مدیریت کلان فرهنگی، جشنواره تئاتر فجر به مسیرش ادامه داده و جایگاه خود را تثبیت کرده است.

وی با بیان این که توجه مادی و معنوی به جشنواره سبب ارتقا نمایش ها و بالا رفتن سطح کیفیت این اتفاق می گردد، گفت: جشنواره تئاتر فجر به لحاظ مادی همیشه با کم و کاستی همراه بوده است و افزایش بودجه به پیشرفت این جریان کمک بسیاری خواهد کرد. به لحاظ معنوی نیز جشنواره باید تضمینی برای اجرای نمایش ها و تولیدات تئاتری باشد.

کارگردان نمایش “مجلس غریب تنهایی” جشنواره تئاتر فجر را نماینده تئاتر کشور دانست و افزود: حضور هنرمندان حرفه ای به جشنواره رنگ و جلا می بخشد. با برنامه ریزی مناسب از سوی متولیان جشنواره می توان شاهد آثار شایسته در تمام بخش های این اتفاق هنری باشیم.

امینی با اشاره به حضور جوانان در جشنواره تئاتر فجر، گفت: آینده تئاتر کشور در دست دانشگاهیان و جوانان است. ۷۰ درصد حاضران جشنواره را نیز طیف دانشگاهی و جوانان تشکیل می دهند که آثارشان سطح کیفی کاری خوبی داد؛ سرمایه گذاری برای این اشخاص مستعد، باید سرلوحه کار هر دبیری باشد.

وی حضور پیش کسوتان را در جشنواره تئاتر فجر تردید ناپذیر دانست و اضافه کرد: پیش کسوتان چشم و چراغ این حرکت هنری می باشند و جایگاه انکارتاپذیری، در جشنواره دارند.

کارگردان نمایش “شناسایی” یادآورشد: دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر خوشبختانه از چهره های دانشگاهی تئاتر کشور به شمار می آید ولی در شرایطی جشنواره این دوره را برگزاره می کند که اوضاع اقتصادی خوب نیست.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.