جشنواره تئاتر مساجد به اردیبهشت ۹۲ موکول شد

سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

دبیر اجرایی کانون تئاتر بچه‌های مسجد از برگزاری جشنواره کشوری تئاتر مساجد در اردیبهشت سال آینده خبر داد.

محمدرضا عطایی فردر رابطه با برگزاری جشنواره کشوری تئاتر مساجد به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: به سبب حضور گروه‌های شهرستانی و برگزاری جشنواره‌های متعدد هنری در ایام دهه فجر به سبب اینکه جشنواره تئاتر مساجد تحت شعاع این جشنواره‌ها قرار می‌گرفت و زحمات گروه‌ها به خوبی دیده نمی‌شد این جشنواره به اردیبهشت سال آینده موکول شد.

عطایی‌فر عنوان نمود: جشنواره تئاتر مساجد ابتدا منطقه‌ای و بعد جشنواره کشوری در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش‌های برگزیده این جشنواره به جشنواره سراسری تئاتر ماه راه می‌یابند ادامه داد: جشنواره سراسری تئاتر مساجد با نگاهی عمیق و تکنیکی به تئاتر نمی‌پردازد و بیشتر در آن شرایطی برای گروه‌های آماتور فراهم می‌شود تا بسیاری از آن‌ها که در مناطق دوردست می باشند و علاقه‌مند به هنر نمایش فرصت عرضه هنر خود را داشته باشند.

عطایی فر بیان نمود: پس از یک دوره آموزش این گروه‌ها توسط کارشناسان ما با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد، آثار در جشنواره شرکت می‌کنند، و در حقیقت با آموزش تکنیک تئاتر به این افراد به دنبال افکار ناب آنها هستیم.
دبیر اجرایی کانون تئاتر بچه‌های مسجد تصریح نمود: در این جشنواره تئاتر ناب مذهبی اجرا می‎‌شود، آشتی هنرمندان و علاقه‌مندان مساجد با تئاتر انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که هدف از برگزاری این همایش چیست گفت: مهمترین هدف ما بردن تئاتر به مساجد و از آن سو آشنایی و دعوت از بچه‌های مساجد برای حضور در نمایش‌ها و ایجاد فضایی پر از حس مذهبی است. از این طریق ارتباط بین تئاتر و کانون‌های مساجد رونق داده می‌شود، از سوی دیگر برگزاری این همایش در استعداد یابی جوانان متعهد و علاقه مند به هنر نمایش تاثیر گذار بوده و شرایط را برای بروز آنها فراهم می‌کند. این افراد به سبب داشتن افکار مذهبی نمایشی برگرفته از حس و صداقت خالص اجرا می‌کنند.

عطایی فر بیان نمود: از سوی معاون هنری ارشاد و مدیر موسسه هنرهای معاصر استقبال برای همکاری با این طرح شده و امیدوار هستیم شرایط همکاری با این نهادها انجام گیرد تا از این طریق هم به تئاتر کمک شود و همچنین شرایط اجرا برای افراد فعال مساجد فراهم شود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.