جشنواره سراسری شعر انتظار در مهدیشهر برگزار شد

این جشنواره با شرکت آثار ۷۲۶ شاعر کشوری در مجتمع فرهنگی هنری شبستان مهدیشهر برگزار شد و در آن شاعران به قرائت سروده های خود در زمینه انتظار و میلاد آن حضرت پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۷۶۵ شعر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است گفت: از نظر تعداد نفرات و آثار استانهای سمنان، تهران و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین شرکت کننده را در این جشنواره دارند.

‘محمدرضا سوقندی’ اظهار داشت: ۷۶ شاعر از استان سمنان در جشنواره سراسری شعر انتظار شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه داوری اشعار این جشنواره در دو مرحله استانی و ملی انجام می شود خاطرنشان کرد: داوری مرحله استانی آغاز شده است و در مرحله کشوری نیز ۱۴ شاعر برگزیده می شوند.

سوقندی هدایای نفرات برگزیده جشنواره سراسری شعر انتظار را به ترتیب تندیس جشنواره به همراه کمک هزینه سفر حج عمره، سفر عتبات عالیات، سفر سوریه، سفر مشهد مقدس و نفرات ششم تا چهاردهم نیز تندیس به همراه دو میلیون ریال جایزه نقدی عنوان کرد.

در این جشنواره که جمعی از مسوولان استان سمنان و شهرستان مهدیشهر به همراه شاعرانی از سراسر کشور حضور داشتند در بزرگداشت نیمه شعبان برنامه هایی اجرا شد و ۱۴ تن از شعرا سروده های خود را که در وصف میلاد منجی عالم بشریت و انتظار سروده اند قرائت کردند.ک/۲

۵۹۹/۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۴۹۷۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.