جشنواره سراسری کارتون «سبک زندگی ایرانی» برگزیدگان خود را شناخت

۲۱خردادماه،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این مراسم اختتامیه که با حضور داوران، هنرمندان و مسئولان استان کردستان برگزار شد امین مرادی  رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن خیرمقدم به حاضرین با اشاره به رسالت های حوزه هنری گفت: تلاش در جهت تقویت شاخص های زندگی ایرانی اسلامی و توجه به دغدغه های رهبرمعظم انقلاب در این خصوص و پرسش های تأمل انگیزی را که ایشان در سفر به استان خراسان شمالی درجمع دانشجویان وجوانان ایراد فرمودند، زمینه ای شد تا با توجه به تأثیرگذاری و اثر بخشی هنر کارتون برمخاطب با ظرافت های خاص وارائه مشکلات ومسائل جامعه در قالب نقد سازنده، فراخوان اولین جشنواره سراسری کارتون تحت عنوان « سبک زندگی ایرانی اسلامی » در اواخر بهمن ماه ۹۱ اعلام شود.  
وی افزود: خوشبختانه از همان ابتدا با استقبال گسترده هنرمندان کاریکاتوریست کشور از اولین جشنواره سراسری کاریکاتور سبک زندگی ایرانی مواجه شدیم و موضوعات انتخابی جشنواره زمینه ای را فراهم نمود تا مدتی نیز زمان ارسال آثار را تمدید نماییم.
دبیرجشنواره افزود: پس از پایان زمان ارسال آثار خوشبختانه۳۴۲ اثراز ۹۹ هنرمند کاریکاتوریست از ۲۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که با توجه به سطح آثار هنرمندان شرکت کننده از لحاظ کمی وکیفی، نشان از برگزاری موفقیت آمیز این جشنواره بوده و مایه دلگرمی دوستان در حوزه هنری کردستان گردید.  
وی با تشکر از داوران جشنواره افزود: سطح آثار رسیده به دبیرخانه امر داوری را سخت نموده بود، در مرحله اول « بهزاد تارا » ، « رضا احمدیاری» و « امیر سهیلی » از بین آثار رسیده به دبیرخانه با برگزاری چندین جلسه در محل حوزه هنری کردستان ۱۱۳ اثر را انتخاب و سرانجام داوران بخش نهایی جشنواره متشکل از « محمد حسین نیرومند» ، «سید محسن نوری نجفی » و « عباس ناصری»  از بین این آثار ضمن معرفی ۶۹ اثر جهت حضور درنمایشگاه نتیجه نهایی و انتخاب آثار برتر را اعلام نمودند.
رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به نام گذاری سال تازه افزود: یکی از راه های تحقق شعار سال که با درایت خاص مقام معظم رهبری عنوان گردیده حضور در صحنه پرشور انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می باشد که این حضور هم در بعد سیاسی و هم با انتخاب اصلح در این عرصه ها در بعد های دیگر از جمله اقتصادی بسیار حیاتی خواهد بود. شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی وقانونی برای تمام آحاد مردم مخصوصاً هنرمندان به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه است.
در ادامه استاد سید محسن نوری نجفی از داوران این جشنواره ضمن تبریک برگزاری این جشنواره که در سطح بسیار بالایی برگزار شد افزود: انتخاب این عنوان برای جشنواره بسیار هوشمندانه بوده و انشاء ا… در دور دوم با همکاری شهرداری و دیگر نهادهای فرهنگی و زیست محیطی در توجه دادن جامعه جهانی به مسئله ریزگردها در غرب کشور، این جشنواره را با این موضوع برگزار کنیم.  
در ادامه آرای هیئت داوران جشنواره به این شرح اعلام گردید :
در بخش ویژه با عنوان نقش تولید ملی در ارتقاء سبک زندگی ایرانی اثر هنرمند مشهدی « علیرضا پاکدل » به عنوان اثر برتر انتخاب و ضمن اهداء تندیس جشنواره و لوح تقدیر مبلغ ۱۰ میلیون ریال هدیه نقدی را نیز دریافت نمود.   
در بخش اصلی با موضوع کلی سبک زندگی ایرانی ضمن تجلیل از هنرمندان شرکت کننده از « فرزانه وزیری تبار» و « سامان احمدی» از تهران و « محمود نظری » از همدان با اهداء تندیس ،لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون ریال تقدیر شد.
جایزه سوم این بخش شامل تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال به « زاله یوسفی نژاد » از سنندج تعلق گرفت.جایزه دوم شامل تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال تعلق به « علی میرایی » از تهران و جایزه اول شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ هشت میلیون ریال به « محبوبه پاکدل » از مشهد مقدس رسید.
 همچنین در این مراسم شهرداری سنندج و حوزه هنری استان کردستان از سه هنرمند فعال عرصه کاریکاتور استان ، « اردشیر صادق وزیری » ، « سامان صولی » و « یاسر خان برایی » بواسطه موفقیت های متعدد داخلی و خارجی و فعالیت های مستمر خانه کاریکاتور حوزه هنری کردستان با اهداء لوح تقدیر و هدیه نقدی به صورت ویژه تجلیل نمودند .
لازم به ذکر است آثار برتر این جشنواره ازشنبه  ۱۸خرداد  لغایت ۲۳ خرداد به مدت یک هفته در گالری سوره حوزه هنری واقع در پردیس سینمایی بهمن سنندج در دو نوبت صبح وبعد از ظهر در معرض نمایش علاقه مندان  قرار خواهد گرفت./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.