جشنواره عکس باید توسط نهادهای تخصصی برگزار شود

۲۹ آبان ،

بیشتر جشنواره هایی که در کشور برگزار می شود جنبه تبلیغاتی دارد و موسسه و وزارت خانه ای تصمیم می گیرد برای کارهایش جشنواره ای برگزار کند و معمولا در این جشنواره به هنر راستین عکاسی بهایی داده نمی شود.

به گزارش تفسیریممتازنیوز، سعید دستوری مدرس عکاسی و عکاس در مورد کارکردهای برگزاری جشنواره ها عکس عنوان کرد : میزان اثر گذاری هر جشنواره بسته به نوع برگزاری و اهدافش دارد. بیشتر جشنواره هایی که در کشور برگزار می شود جنبه تبلیغاتی دارد و موسسه و وزارت خانه ای تصمیم می گیرد برای کارهایش جشنواره ای برگزار کند و معمولا در این جشنواره به هنر راستین عکاسی بهایی داده نمی شود . اغلب برگزار کنندگان این نوع جشنواره شناخت جامع و دقیقی از عکاسی ندارند .
این مدرس با اشاره به برگزاری جشنواره های عکاسی توسط نهادهایی که در این حوزه فعالیت می کنند افزود : نهادی مثل انجمن سینمای جوانان ایران که در حوزه فیلمسازی و عکاسی  جوانهای علاقمند سالها است فعالیت می کند،  می تواند با سیاست گذاری درست این نوع جشنواره ها را موثر برگزار کند در حالی که جای خالی برگزاری جشنواره های عکاسی در دانشگاهها به شدت احساس می شود .
دستوری با تاکید بر ترویج عکاسی در تمام بخش های کشور تاکید کرد : با این رویکرد جوانهای بخش های مختلف کشور فرصت عکاسی پیدا می کنند . بارها در جشنواره های مثل جشنواره عکس مترو داور بودم که این سازمان می خواسته عکاسهایی برگزیده شوند که جنبه های زیبا شناسی مترو را نشان بدهد و به سایر جنبه های زیبا شناسی عکاسی توجهی نداشتند .این نوع نگاه های سفارشی به هنر عکاسی لطمه می زند .
دومین جشنواره ملی عکس ایران با موضوع طبیعت زیبای ایران توسط انچمن سینمای جوانان ایران به دبیری هاشم میرزاخانی از ۲۴ دی ماه تا ۷ بهمن ماه در تهران موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می شود ./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.