جشنواره علم تا عمل بزرگترین رویداد فناورانه کشور است

حدود ۳۱ فناور استانی در این جشنواره، این جشنواره را یکی از بزرگترین رویداد های فناورانه کشور به حساب آورده اند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعاتممتازنیوز، سید مجتبی خیام نکویی معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری صبح امروز در افتتاحیه سومین جشنواره علم تا عمل طی سخنرانی گفت: جشنواره علم تا عمل یک تبلور واقعی در زمینه ارائه محصول تا مرحله تجاری سازی است و یکی از بزرگترین رویداد فناوری کشور به حساب می آید که در آن ۳۱ استان حضور دارند.
 
وی افزود: هفتاد طرح استانی در این جشنواره انتخاب و مورد تائید از طرف داوران واقع شده اند که  حمایت های که از آن ها صورت گرفته ۹۰ میلیارد ریال تنها به صورت مالی بوده است.
 
وی با بیان نکته مهمی در سومین جشنواره علم تا عمل اظهار داشت: در جشنواره امسال طرحی که سال گذشته ارائه شده بود امسال پذیرش نشده و ۳۱۲۴ طرح جدید از طریق سامانه این جشنواره به ثبت رسیده است.
 
خیام نکویی تصریح کرد: در جشنواره امسال فناوران از اقصی نقاط کشور حتی دهستان ها نیز شرکت دارند چنان چه ۲۱۸۱ طرح توسط استان ها انتخاب شده و از آن میان ۱۴۲۰ طرح واجد حضور در جشنواره شده اند که از این تعداد نیز ۳۲۰ طرح دانش بنیان توانسته اند بالاترین امتیاز را کسب کنند و در رقابت نهایی شرکت کنند.
 
وی در ادامه به حمایت هایی که از سوی مسئولین در خصوص این شرکت ها در نظر گرفته شده اشاره کرد و افزود: یک ناحیه مستقل در نظر گرفته شده تا این ۱۴۲۰ طرح بتوانند از مشورت شرکت های خدماتی استفاده کنند همچنین باید بگویم از سال گذشته تا کنون تعداد طرح های ارائه شده در این جشنواره افزایش یافته چنانچه در سال گذشته  استان سیستان و بلوچستان حتی یک طرح هم در این جشنواره ارائه نکرده بود ولی امسال این استان توانسته ۵۰ طرح فناوری خود را در این جشنواره ارائه دهد
 
** شرکت های دانش بنیان یکی از مؤلفه های اساسی در اقتصاد مقاومتی است
 
خیام نکویی در ادامه به ملاقات مسئولان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در ملاقاتی که مسئولان با مقام معظم رهبری داشتند ایشان یکی از مؤلفه های اساسی در اقتصاد مقاومتی را شرکت های دانش بنیان دانسته و به این نکته اشاره کرد ه اند که تحریم ها بر علیه کشورمان نمی تواند  موثر واقع شود و امروزه تحریم به یک فرصت تبدیل شده اند.
 
وی افزود: حضور سرمایه گذاران در کنار فناوران و البته انعقاد قرارداد با فناوران یکی از مولفه های بارز جهت حمایت  از فناوران در این جشنواره به شمار می آید همچنین در این جشنواره ۸ کار گروه آموزشی برای توانمند سازی شرکت ها در نظر گرفته شده است..عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.