جشنواره فجر امسال نسبت به دوره‌های قبل قوی‌تر برگزار شد

۲۹ام بهمن ،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

هنرمند مجسمه‌ساز که برای چهارمین سال در جشنواره تجسمی‌ فجر شرکت کرده است معتقد است که جشنواره تجسمی‌ امسال نسبت به دوره‌های قبل قوی‌تر برگزار شده است.

“عباس مجیدی” هنرمند مجسمه‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: امسال برای چهارمین بار در جشنواره تجسمی‌فجر شرکت کردم. نکته قابل توجه این دوره نسبت به دوره‌های قبل موضوعی بودن جشنواره است. خوشبختانه موضوع وحدت برای رشته مجسمه‌سازی مناسب است اما در بعضی جشنواره‌ها و بی نال‌ها موضوعات مفهومی‌ ارائه می‌شود که شاید برای رشته‌های دیگر مانند نقاشی مناسب باشد.

او در این باره ادامه داد: نکته دیگر زمان اعلام فراخوان است. وقتی قرار است جشنواره ای به شکل موضوعی مطرح شود حتی جا دارد که یک سال زودتر موضوع مشخص شود. چرا که در این صورت هنرمند فرصت می‌کند تا دربارهٔ موضوع فکر کند و اثر خوب و مرتبطی را ارائه دهد.

این هنرمند که بیش از ۱۵ سال است که مجسمه‌سازی را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کند اظهار کرد: در این جشنواره دو کار ارسال کردم که یکی با عنوان حرکت انتخاب شد. این کار با جنس استیل و ر ابعاد ۵۰ در ۷۰ و ارتفاع ۲۰ سانتیمتر ساخته شده است. حرکت یکی از آثارم از مجموعه قاصدک است. با توجه به آثاری که به بخش نمایشگاهی راه پیدا کرده پیشنهاد می‌کنم در فراخوان بعضی فاکتورهای مهم مشخص شود تا هم هنرمند با دید واضح تری اثر خلق کند و هم مخاطب ارتباط بیشتری با کارها برقرار کند.

مجیدی با تاکید بر اینکه اعتقادی به تفسیر آثارش ندارد اذعان داشت: به طور کلی اعتقادی به تفسیر آثار هنری ندارم. بهتر است تفسیر و دریافت اثر را به مخاطب بسپاریم اگر مخاطب بتواند برداشتی نزدیک به هنرمند داشته باشد پس می‌توان اثر را موفق دانست.

او در این باره تاکید کرد: البته در این زمینه مواردی هم وجود دارد. گاهی مخاطب به سبب سطح پایین آگاهی از فرم و رنگ برداشت درستی از اثر ندارد که طبیعتا با برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بیشتر این مسئله برطرف می‌شود.

این هنرمند که تحصیل کرده دانشکده هنرهای زیباست دربارهٔ سطح برگزاری جشنواره تجسمی‌فجر گفت: واقعیت این است که این جشنواره هنوز نوپاست. اما با بازدیدی که از آثار داشتم به این نتیجه رسیدم که جشنواره امسال نسبت به دوره‌های قبل قوی‌تر بوده و آثار بهتری به بخش نمایشگاهی راه پیدا کرد. جشنواره تجسمی‌فجر خوشبختانه روند رو به رشدی دارد این در حالیست که در سال‌های اخیر شاهد رکود دوسالانه‌های مجسمه هستیم.

انتهای پیام/۳۱/۳۴


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.