جشنواره فیلم تورین از استاد ایتالیایی تقدیر می‌کند – اخبار فرهنگی هنری

به گزارش خبرآنلاین، اسکولا دومین نفری است که در این دوره جشنواره تورین جایزه «گران پرمیو تورینو» را دریافت می‌کند.
 

برگزارکنندگان جشنواره پیش از این اعلام کردند این جایزه را به کن لوچ فیلمساز ایتالیایی نیز اعطاء می‌کنند.
 

اتوره اسکولا یکی از قهرمانان نیمه دوم عصر طلایی سینمای ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم بود. او فعالیت در سینما را در دهه ۱۹۵۰ به عنوان فیلمنامه‌نویس آغاز کرد، اما یک دهه بعد زمانی که به کارگردانی روی آورد، برای خود اسم و رسم به هم زد.
 

اسکولا طی حدود چهار دهه کارگردانی حدود ۴۰ فیلم ساخت و در این مدت هشت فیلم او در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن نمایش داده شده است.
 

او سال ۱۹۷۶ برای فیلم «زشت، کثیف و بد» برنده جایزه بهترین کارگردان از این جشنواره شد و در ۱۹۸۰ برای فیلم «La terazza» با بازی ویتوریو گاسمن و مارچلو ماسترویانی جایزه بهترین فیلمنامه را برد. اسکولا سال ۱۹۸۸ نیز رئیس داوران جشنواره کن بود.
 

اسکولا احتمالا بیش از همه به خاطر درام کمدی «همه ما همدیگر را خیلی دوست داشتیم» (۱۹۷۴) شهرت دارد. این فیلم داستان سه آرمان‌گراست که در دوران جنگ جهانی دوم زمانی که پارتیزان بودند با هم آشنا می‌شوند و در دوران پس از جنگ با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.
 

این فیلم که از آن به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های کمدی کاملا ایتالیایی یاد می‌شود، برنده جوایز مختلف از جشنواره‌های سینمایی شد و در سطح بین‌المللی بسیار موفق بود.
 

«یک روز خاص» (۱۹۷۷) با بازی سوفیا لورن و مارچلو ماسترویانی، «شور عشق» (۱۹۸۱)، «مجلس رقص» («Le Bal») تولید ۱۹۸۳ و «ماکارونی» (۱۹۸۵) از دیگر فیلم‌های اسکولا است. 
 

او سال ۲۰۰۳ پس از ساخت کمدی «مردم رم» از دنیای کارگردانی کناره‌گیری کرد و از آن زمان تاکنون گاهی به عنوان فیلمنامه‌نویس تلویزیون فعالیت می‌کند.
 

سی‌امین جشنواره فیلم تورین ۲۳ نوامبر تا ۱ دسامبر (۳ تا ۱۱ آذر) برگزار می‌شود. پائولو سورنتینو رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره امسال است.
 

هالیوود ریپورتر / ۲۵ سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.