جشنواره فیلم دانشجویی امسال مهمان خارجی ندارد

اربابی در برنامه هفت:

سینماپرس-گروه تلویزیون/دبیر پنجمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی در برنامه هفت گفت: در جشنواره امسال مهمان خارجی نداریم اما فیلم های خارجی از کشورهای یونان، سوئد و انگلیس در این دوره به نمایش درمی آیند.

محمود اربابی، دبیر پنجمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی گفت: این جشنواره از در تاریخ هفتم تا دهم آبان ماه در بخش های اصلی فیلم کوتاه، داستانی، مستند، انیمیشن، فیلمنامه، عکس و بخش جدیدبرگزار می شود.

وی افزود: جشنواره ملی فیلم دانشجویی به صورت دوسالانه برگزار می شود و امسال دهمین سال است که به صورت مستمر قرار است به نمایش علاقه مندان درآید.

اربابی با اشاره به اینکه امسال جشنواره فیلم دانشجویی در پردیس ملت برگزار می شود، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار بخش بین الملل هم به جشنواره اضافه شده است که موضوع اعلام شده «بیداری اسلامی و مقاومت» است که در این زمینه نیز کارگاه هایی آموزشی برای دانشجویان سراسر کشور با حضور اساتید مجرب در دانشکده صدا و سیما برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در جشنواره فیلم دانشجویی مهمان خارجی نداریم اما فیلم های خارجی از کشورهای یونان، سوئد و انگلیس در این دوره از جشنواره به نمایش درمی آیند.

دبیرپنجمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی با تاکید براینکه این جشنواره تنها عرصه مستمر برای شناسایی نیروهای جوان، مستعد و دانشگاهی است، افزود:برگزاری جشنواره ای برای دانشجویان که جزو مهم ترین قشرهای جامعه به حساب می آیند از کارهای ارزشمند و لازم بود.

اربابی ادامه داد: معمولا همه استعدادهای سینمایی از میان همین جشنواره ها بیرون می آیند.دانشجویان دوست دارند کارها و آثارشون دیده شود.به همین منظور در جشنواره امسال بخشی را در نظر گرفته ایم که همه آثار رسیده اعم از برگزیده و انتخاب نشده ها را برای خود دانشجویان به نمایش می گذاریم.

دبیر جشنواره همچنین به برپایی کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی بیشتر دانشجویان سراسر کشور در بخش‌های بازیگری در تلویزیون، زیبا سازی صدا و تصویر، تکنولوژی‌های عرصه نور، مستند، فیلمنامه نویسی و کارگردانی فیلم‌های کوتاه اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه تأکید مقام معظم رهبری به توجه به اقتصاد مقاومتی تمام سعی و تلاش ما بر این بوده که جشنواره ای کم خرج برگزار کنیم و از بخش ها و هزینه های حاشیه ای دوری گزینیم.

انتهای پیام/ع.ت

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۰۴۵


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.