جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین اتفاق فرهنگی کشور باید به بهترین شکل برگزار شود

۲ م دیماه ،

همایون ارشادی معتقد است: جشنواره فیلم فجر مهمترین اتفاق فرهنگی کشور است و باید به بهترین شکل آن را برگزار کرد زیرا ویترینی است که سینمای کشور را به کشورهای دیگر معرفی می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، «همایون ارشادی» بازیگر سینما در آستانه برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در مورد اکران دیجیتال فیلم ها در جشنواره  توضیح داد: این حرکت بسیار خوب است زیرا امروزه اکران در همه جای دنیا به صورت دیجیتال می باشد چون نگاتیو بسیار گران است و به این شکل راحت تر می توان کار کرد.
وی افزود: در حال حاضر اکران فیلم ها در سراسر دنیا به سمت دیجیتال پیش می‌رود. با توجه به مشکلاتی که برای کپی فیلم‌ها وجود دارد و کمبود نگاتیو و پزتیو و آپارات پخش فیلم‌ها و مشکلاتی که همگی به اقتصاد سینما مربوط می‌شود، پخش دیجیتال تا حد بسیاری می تواند این مشکلات را مرتفع سازد.
ارشادی با بیان اینکه هر جشنواره ای خصوصیات مخصوص خود را دارد گفت: هر کشوری برای پیشرفت سینما احتیاج به برگزاری جشنواره‌هایی دارد و این جشنواره ها یک سری المان هایی دارد که بازار فیلم یکی از آن‌ها و مهمترین آن است.
وی همچنین درمورد نمایش فیلم های روز دنیا در بخش بین الملل جشنواره اظهار داشت: در واقع نمایش فیلم های خارجی در جشنواره فجر از روند ثابتی برخوردار نیست، به همین سبب به نظر من بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر بیشتر یک بخش جنبی به شمار می رود و اهمیت بخش داخلی بسیار بیشتر است.
این بازیگر سینما با بیان اینکه تبلیغات در سطح بین المللی بسیار خوب است اضافه کرد: از این طریق می توانیم در سطح بین المللی فیلم هایمان را به عنوان ابزار تبلیغاتی و رسانه ای کشورمان به دنیا نشان دهیم و می توانیم در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشیم چون تبلیغات از مهمترین ابزار در هر کاری می تواند باشد.
بازیگر فیلم “عشق گمشده” همچنین یادآور شد: همگرایی در سینما به این معناست که تمام نقط مشترکمان را تقویت و با تمام نقاط ضعفمان کنار بیایم، در غیر این صورت تبدیل به عقده گشایی می گردد و تنش شکل می‌گیرد. یکی از نکاتی که در این جشنواره بسیار مهم است .
در مورد برگزاری هم‌زمان جشنواره فیلم فجر در تهران و سایر استان ها گفت‌: بهتر است هم زمان نباشد، درهیچ کجای دنیا جشنواره به صورت همزمان در پایتخت و جاهای دیگر برگزار نمی‌شود، چون در این صورت نمی‌توان کیفیت برگزاری را در همه جا بالا برد و به آن اشراف داشت./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.