جشنواره فیلم فجر هویت سینمای ایران است

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

چشم انداز فجر سی و دوم (۵)

کارگردان فیلم ˝دل شکسته˝ معتقد است؛ جشنواره فیلم فجر شناسنامه و پلاک سینمای ایران است.

علی رویین‌تن در گفت‌وگو با خبرنگار سینما ممتاز نیوز دربارهٔ نگاهش به سی و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال شاهد جشنواره متفاوتی نسبت به سالهای قبل خواهیم بود و فیلمسازان بزرگی از نسل های مختلف در این جشنواره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. من معتقد به این مساله هستم که جشنواره فیلم فجر شناسنامه و هویت سینمای ایران است. سالهای بسیاری با آن زندگی کردم و در هواین آن نفس کشیدم. حضور در جشنواره فیلم فجر همیشه برای من با شوق همراه بوده است.

بازیگر فیلم “استرداد” ادامه داد: به زعم من اگر بخواهیم برای سینمای ایران هویتی قائل شویم، این هویت جشنواره فیلم فجر است. جشنواره فیلم فجر پلاک و شناسنامه سینمای ایران است. امیدوارم که در جشنواره فیلم فجر امسال شاهد یک رقابت سالم میان نسل های مختلف از کارگردانان سینمای ایران باشیم و جشنواره با شکوه تر از همیشه برگزار شود.

علی رویین تن که فیلم توقیفی “زمهریر” را در کارنامه خود دارد، بعد از آن فیلم هنوز فیلمی را جلوی دوربین نبرده است. این کارگردان پیش از این قرار بود فیلم مستندی را با نام “بازیگر الملک”جلوی دوربین ببرد. این فیلم مستند به بررسی ابعاد شخصیتی و زندگی جمشید مشایخی اختصاص داشت.

علی رویین تن امسال حامی دو فیلمساز جوان شده  و این بار در مقام تهیه کننده دو فیلم را جلوی دوربین برده است که احتمال دارد که این دو فیلم در بخش مسابقه فیلم های اول و دوم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر اکران شود.

رویین تن تهیه‌کنندگی دو فیلم “باغ بهشت” به کارگردانی مرتضی محمدیان و “قلب سفید قاصدک‌ها” به کارگردانی افشین محمودی را برعهده گرفته است. این دو فیلم در بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت.

فیلم “باغ بهشت” که اولین فیلم مرتضی محمدیان در مقام کارگردان است، از مضمونی کودکانه بر خوردار است و مخاطب اصلی این فیلم کودکان می باشند. شهره قمر، آزاده شمس، هادی دیباجی و شاپور پور امین(مدیر فیلمبرداری) که اولین حضور او در عرصه بازیگری است در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم دیگری که کارگردان فیلم “دلشکسته” تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد ، فیلم “قلب سفید قاصدک‌ها” به کارگردانی افشین محمودی است که تمی اجتماعی دارد.

حبیب بختیاری، ماه چهره خلیلی، علی اوسیوند و آزاده شمس در این فیلم به ایفای نقش پرداختند و احتمال حضور این فیلم در جشنواره سی و دوم به همراه “باغ بهشت” قطعی شده است.

نکته قالب توجه در مورد این فیلم‌ها این است که هر دو به طور همزمان و در سکوت خبری جلوی دوربین رفته‌اند.

انتهای پیام/۵۵
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.