جشنواره فیلم مقاومت موتور تولید فیلمهای دفاع مقدس است

‘محمد صنعتی’ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در کرمان در مورد جشنواره فیلم مقاومت از سوم تا هفتم مهر ماه آتی افزود: دومین دوره بین المللی این جشنواره و همچنین دوازدهمین دوره آن پس از ۲۰ سال دوباره در استان کرمان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره قرار است در هشت کشور همچون مالزی، ارمنستان، لبنان، هند و کره شمالی نیز برگزار شود.

او گفت: تاکنون تعامل خوبی به وجود آمده که نشان می دهد همانگونه که انقلاب ما پایه و اساس مقاومت در جهان است این جشنواره نیز اساس جشنواره های دفاع مقدس در دنیا محسوب می شود.

قائم مقام دبیر جشنواره بین المللی فیلم دفاع مقدس اظهار داشت: در هر دوره ای که جشنواره توقف داشته و با تاخیر برگزار شده ما شاهد افت کیفی و کمی آثار رسیده در دوره بعد از آن بوده ایم.

وی افزود: دغدغه فیلمسازان و هنرمندان ما مانند ملت ما مسئله دفاع مقدس است و محور و رکن اصلی سینمای ملی ما سینمای دفاع مقدس از جنبه کادرسازی و آثار است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان نیز در این نشست خبری گفت: فیلمسازان و اهالی سینمای مقاومت از ۱۵۱ کشور در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به میزبانی استان کرمان شرکت دارند.

‘احمد سعیدی’ افزود: جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از سوم تا هفتم مهر ماه آتی در کرمان برگزار می شود.

وی گفت: تاکنون ۴۷۰ اثر از شرکت کنندگان به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

او ادامه داد: ۲۷ اثر سینمایی، ۸۰ اثر سینمایی و ویدیویی، ۵۷ فیلم کوتاه، ۱۸۱ مستند، ۵۷ جلوه های نور و ۳۲۷ فیلمنامه با عنوان قلم طلایی از سایر آثاری است که به دبیرخانه جشنواره واصل شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان افزود: همچنین برنامه های جانبی این جشنواره برگزاری کارگاههای آموزشی، زیرساختهای حوزه سینما، حضور کارگردانان برجسته سینمای دفاع مقدس، رونمایی از تعدادی کتب دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه عکس و کتاب خواهد بود.

وی گفت: همچنین پس از افتتاح این جشنواره در کرمان، فیلمهای جشنواره در سایر استانهای کشور نیز به نمایش در خواهد آمد.

او با اشاره به اینکه در این جشنواره از پنج خانواده برجسته دفاع مقدس در استان کرمان تجلیل خواهد شد افزود: هر یک از پنج روز برگزاری این جشنواره با نام یکی از شهدا نامگذاری شده که از خانواده های آنها نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیر روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت هم در جمع خبرنگاران گفت: ۸۰ خبرنگار داخلی و خارجی به همراه چندین گروه برنامه ساز از شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی جشنواره فیلم مقاومت را در استان کرمان پوشش خبری خواهند داد.

‘یزدان عشوری’ افزود: بدون مشارکت موثر و تعامل اصحاب رسانه هیچ حرکت فرهنگی ای جهتبخش، تاثیرگذار و ماندگار نخواهد بود لذا خبرنگاران باید اهمیت این جشنواره را برای مردم و مسوولان بیشتر بیان کنند.

وی همچنین گفت: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت به دلیل حساسیتها، رویکردهای موضوعی، دغدغه ها و گستره تاثیرگذاری آن بسیار سختتر از جشنواره فیلم فجر است.

او ادامه داد: در این جشنواره فیلمهایی با دیدگاه ضدآمریکایی، ضدصهیونیستی و ضد تفکر استکبار جهانی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: این فیلم ها در ۱۶ استان و ۶۰ شهر مرزی کشور نیز نمایش داده می شود.ک/۲

۷۴۴۳/۲۶۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۶۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.