جشنواره فیلم های ویدیویی همزمان در تهران و ابوموسی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘محمدرضا عباسیان’ روز یکشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی افزود: تولید فیلم های ویدیویی حدود ۱۰ سال است که افزایش چشمگیری داشته و بخش عمده ای از ظرفیت سینمای ایران در راستای تولید این نوع آثار هزینه می شود.

وی با بیان اینکه سازمان صدا و سیما بزرگترین تولید کننده فیلم های ویدیویی است، اضافه کرد: متاسفانه تاکنون محلی برای ارزیابی کیفی آثار ویدیویی وجود نداشته و در دوره های قبل بخش ویدیویی به دلیل کاهش ساخت اینگونه آثاربه جشنواره فیلم فجر اضافه شد که در نهایت با تصمیم مسوولان این بخش سال گذشته از جشنواره فیلم فجر جدا و مقرر شد جشنواره مجزا برای فیلم های ویدیویی برگزار شود.

وی با بیان اینکه موسسه رسانه های تصویری مسوولیت برگزاری این جشنواره را به عهده دارد، اظهار داشت: از ۲۸ خرداد تا دوم تیرماه شاهد برگزاری این رویداد هنری در سینما فلسطین خواهیم بود.

دبیر نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی توضیح داد: این رویداد فرهنگی در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می شود ضمن آنکه در بخشی با عنوان ‘خاطره یاس ها’ فیلم های ویدیویی تولید شده در کشور با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

عباسیان در ادامه از افزایش جوایز بخش خاطره یاس ها خبر داد و تاکید کرد: جشنواره فیلم های ویدیویی می تواند فرصتی باشد تا دست اندرکاران تولید فیلم های ویدیویی نسبت به کیفیت آثارشان دقت بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: فیلم های ویدیویی که از خرداد ۸۹ تاکنون تولید شده اند و در هیچ محلی به نمایش در نیامده اند مجاز به شرکت در بخش مسابقه ملی با نام ‘رویش یاس ها’ هستند.

عباسیان در ادامه از اهدا جایزه ویژه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به بهترین اثر ویدیویی که در راستای تحقق این شعار تولید شده خبر داد.

وی همچنین گفت: فیلمسازان ویدیویی و سینمایی استقبال خوبی از جشنواره فیلم های ویدیویی داشتند و آثار بسیاری به این رویداد رسیده است همچنین فیلمسازان طراز اول آثار رسیده به این جشنواره را داوری خواهند کرد.

به گفته دبیر نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی در بخش شبکه نمایش خانگی نیز سه اثر که به لحاظپ جذابیت های هنری و فنی از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند به عنوان آثار برتر انتخاب خواهند شد همچنین برترین فیلم به لحاظ کیفیت تصویری در این جشنواره انتخاب و موسسه ویدیو رسانه توزیع کننده آن تقدیر خواهد شد.

وی از برگزاری همزمان جشنواره فیلم های ویدیویی در جزیره ابوموسی و شهر تهران خبر داد و تاکید کرد: موسسه رسانه های تصویری برنامه های جدی برای کار فرهنگی در خلیج فارس دارد ضمن آنکه اکران فیلم های ویدیویی در جزیره ابوموسی شب ها در سالن های روباز انجام می شود.

عباسیان در ادامه از حضور ۴۰ فیلم در بخش بین الملل جشنواره فیلم های ویدیویی خبر داد و یادآورشد: این آثار از کشورهای مجارستان، ترکیه، آلمان، ایتالیا، فرانسه و هند به دبیرخانه جشنواره فیلم های ویدیویی رسیده است.

‘یزدان عشیری’ مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم های ویدیویی هم از برگزاری نشست های پرسش و پاسخ برای فیلم های ویدیویی در این جشنواره خبر داد و از رسانه ها درخواست کرد نام خبرنگاران و عکاسان مورد نظر خود را تا ۲۰ اردیبهشت ماه به روابط عمومی این جشنواره اعلام کنند.

آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره فیلم های ویدیویی ۲۷ اردیبهشت ماه است.

نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی ۲۸ خرداد تا دوم اردیبهشت ماه در سینما فلسطین برگزار می شود.

فراهنگ ۱۹۸۳**۱۸۸۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۰۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.