جشنواره فیلم کن با حضور ستاره‌های سینما آغاز شد + عکس

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که داستان دو عاشق نوجوان را به تصویر می‌کشد، اولین فیلم از ۲۲ رقیب نخل طلای کن و آغازگر رویدادی سینمایی است که ۱۲ روز ادامه دارد.
 

بره‌نیس بژو بازیگر فیلم برنده اسکار «هنرمند» مجری مراسم افتتاحیه و اختتامیه این دوره جشنواره کن به همراه وس اندرسن کارگردان «قلمرو طلوع ماه»، بازیگران نوجوان فیلم او و ستاره‌های بزرگسال این فیلم شامل بروس ویلیس، تیلدا سوئینتن، بیل موری، ادوارد نورتن و  جیسن شوارتزمن به طور رسمی روبان آغاز جشنواره کن ۲۰۱۲ را بریدند.
 

جسیکا چاستین، ایوا لانگوریا، هاروی واینستین، الک بالدوین و میشل هازاناویسیوس کارگردان فیلم «هنرمند» از دیگر چهره‌های سرشناس مراسم افتتاحیه جشنواره کن بودند.


از راست به چپ، بیل موری، بروس ویلیس، رومن کوپولا، وس اندرسن، ادوارد نورتن و جیسن شوارتزمن  
 

«قلمرو طلوع ماه» چند ساعت پیش از اولین نمایش جهانی در کاخ جشنواره، برای نمایندگان رسانه‌های گروهی به نمایش درآمد و مورد استقبال قرار گرفت. اندرسن سازنده فیلم‌هایی چون «راشمور»، «خانواده رویال تننبام»، «زندگی در آب با استیو زیسو»، «دارجلینگ لیمیتد» و «آقای فاکس شگفت‌انگیز» است.
 

انتخاب «قلمرو طلوع ماه» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن ۶۵ از این خبر می‌دهد که تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره دوست دارد کن سکویی برای آن دسته فیلم‌های آمریکایی باشد که نه فیلم‌های پرهزینه استودیویی هستند و نه فیلم‌های مستقل از نوع جشنواره ساندنس.
 

نانی مورتی فیلمساز ایتالیایی که خود برنده جایزه نخل طلا شده، رئیس هیئت داوران بخش مسابقه اصلی است که برنده نخل طلا را انتخاب می‌کنند.
 

یکی از سئوال‌هایی که او و هشت همکارش از جمله یوان مگرگور بازیگر بریتانیایی، دایان کروگر بازیگر آلمانی و الکساندر پین کارگردان آمریکایی روز چهارشنبه با آن روبرو شدند، حضور نداشتن هیچ فیلمساز زن در بخش مسابقه اصلی و تنها حضور دو فیلمساز زن در بخش نوعی نگاه بود.

آندرا آرنولد فیلمنامه‌نویس و کارگردان بریتانیایی و یکی دیگر از داوران بخش مسابقه اصلی در یک نشست مطبوعاتی گفت: «جای تاسف و بسیار باعث ناامیدی است که تنها تعداد کمی از زنان به فیلمسازی روی آورده‌اند. جشنواره کن صرفا بیانگر چیزی است که واقعا در دنیای فیلمسازی جریان دارد.»

آرنولد که دو فیلم اولش «جاده سرخ» و «مخزن ماهی» هر دو برنده جایزه هیئت داوران جشنواره کن شد، تاکید کرد: «دوست دارم فیلم‌هایم به دلایل درست انتخاب شوند، نه صرفا چون یک فیلمساز زن هستم.»

دایان کروگر هم هر نوع جنسیت‌گرایی در کن را رد کرد و گفت: «برعکس، برداشت من این است که کن از زنان استقبال می‌کند. اینکه امسال هیچ فیلمساز زن در میان رقبای نخل طلا نیست، اتفاقی است.»

جین کمپیون فیلمساز نیوزیلندی که در ۱۹۹۳ با «پیانو» برنده نخل طلا شد، تنها فیلمساز زن است که در تاریخ برگزاری جشنواره این جایزه را دریافت کرده است. پارسال چهار فیلمساز زن در بخش مسابقه حضور داشتند که بی‌سابقه بود.


نانی مورتی فیلمساز ایتالیایی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه اصلی است

دیوید کراننبرگ، کن لوچ، میشائل هانکه،  عباس کیارستمی، ژاک اودیار، والتر سالس و آلن رنه از جمله فیلمسازانی هستند که بخت دریافت جایزه اصلی جشنواره کن امسال را دارند.

روز پنجشنبه «زنگ و استخوان» ساخته ژاک اودیار که استاد تریلرهای عصبی است، در کن روی پرده می‌رود. ماریون کوتیار در این فیلم نقش یک تربیت‌کننده وال قاتل را بازی می‌کند که دچار تراژدی می‌شود.

شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن ۲۷ مه (۷ خرداد) با درام «ترز د» به کارگردانی کلود میلر فیلمساز فقید فرانسوی به پایان می‌رسد.

خبرگزاری فرانسه / ۱۶ مه / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.