جشنواره مقاومت بدون حس رقابت اما با استاندارد برگزار شد

جشنواره مقاومت و سینمای دفاع مقدس بدون حس رقابت اما با دارا بودن تمامی استانداردها برگزار شد.

علی عطشانی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: داوزدهمین دوره از جشنواره مقاومت با رعایت تمامی استانداردها برگزار شد.
وی افزود: در اصل برگزاری جشنواره های تخصصی عالی است و باعث می شود که فیلم های که برای این جشنواره ها ساخته می شوند فرصت و امکان دیده شدن پیدا کنند.
وی به استاندارد بودن جشنواره مقاومت اشاره کرد و گفت: جشنواره مقاومت به عنوان رویدادی استاندارد و همراه با آرامش بدون هیچگونه حاشیه ای برگزار شد زیرا دبیری آن با محمد خزاعی بود و او طی سالها دبیری جشنواره های مختلف می‌داند چگونه جشنواره را هدایت کند.
کارگردان فیلم سینمایی “دموکراسی در روز روشن” تصریح کرد: حالا که این دوره از جشنواره مقاومت به پایان رسید باید به فکر فیلم های سال آینده برای این جشنواره باشیم زیرا جشنواره به هر ترتیت و با مدیریت هر شخصی برگزار می شود اما این فیلم ها هستند که در این جشنواره حرف اول را می‌زنند و باید از همین امروز به فکر آن ها بود.
عطشانی به جشنواره های معتبر اشاره کرد و گفت: جشنواره های معتبر دنیا نیز وقتی برپا می شوند برای سال آینده و جشنواره دوره بعدی فیلم سفارش می دهند. فقط کافی است بستری فراهم شود تا فیلمسازانی که تمایل دارند آثار خو را در این زمینه تولید و عرضه کنند.
کارگردان فیلم سینمایی “تلفن همراه رئیس جمهور” افزود: وقتی فیلمی برای جشنواره تولید نشود در نتیجه رقابتی هم به وجود نمی‌آید. در این جشنواره رقابتی وجود ندارد و حس و حالی که در جشنواره فجر وجود دارد در این جشنواره به چشم نمی‌خورد.
وی بیان کرد: باید کاری کنیم تا رقابت   هیجان شرکت در جشنواره های تخصصی بیشتر شود و انگیزه ای که به جشنواره فجر اعتبار می بخشد باید در جشنواره مقاومت هم بوجود بیاید./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.